شناسهٔ خبر: 52223516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گام بلند پدیده اسکی ایران برای قهرمانی در المپیک 2022/ سومین بانوی تاریخ‌ساز اسکی پرچمدار ایران شد

«عاطفه احمدی» پدیده اسکی کشورمان که پس از هشت سال تلاش بی‌وقفه به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران راهی المپیک زمستانی 2022 چین شده، خود را برای حضور و کسب قهرمانی در این رقابت جهانی آماده می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، ورزش اسکی امروز به یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار تبدیل شده که در تمام دنیا طرفداران زیادی در هر گروه سنی دارد و این رشته ورزشی به گونه‌ای است که در فصل زمستان می‌توانید در کوه‌های پوشیده از برف از دامنه‌هایش سرازیر شوید و لذت و هیجان را با هم در یک رشته ورزشی تجربه کنید.

حتی می‌توان به این نکته اشاره کرد که این رشته ورزشی برفی که تنها در فصل زمستان انجام آن امکان‌پذیر بوده، هم برای بدن و هم برای ذهن‌تان مفید است.

انواع اسکی روی برف شامل آلپاین و شمالی بوده که ورزش اسکی آلپاین از سال ۱۹۳۶ در مسابقات المپیک زمستانی برگزار شده ‌است و از انواع آن می‌توان به مارپیچ کوچک، مارپیچ بزرگ، اسکی سرعت، سوپر جی، اسکی ترکیبی و اسکی مارپیچ کوچک یا اسلالوم اشاره کرد.

آبعلی؛ پایتخت اسکی ایران

شهر آبعلی در شهرستان دماوند و در مسیر محور هراز (تهران - مازندران) به واسطه داشتن قدیمی‌ترین پیست اسکی به‌عنوان پایتخت اسکی ایران شناخته شده که این پیست در فاصله 57 کیلومتری تهران امکاناتی نظیر تله اسکی و پیست بازی است.

در حال حاضر، فرزندی از پایتخت اسکی ایران توانسته با درخشش در میادین مختلف ورزشی داخلی و بین‌المللی مجوز حضور در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 شهر پکن چین را کسب کند و طی روزهای آینده به‌عنوان پرچمدار کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران راهی این مسابقات خواهد شد.

 

سومین بانوی تاریخ‌ساز ایرانی در المپیک

«عاطفه احمدی» متولد ۱۳۷۹ از شهرستان دماوند، عضو تیم ملی اسکی آلپاین بانوان ایران است که فعالیت‌های ورزشی خود در حوزه اسکی را از سن سه سالگی آغاز کرد و از ۱۱ سالگی وارد تیم ملی نونهالان و از ۱۵ سالگی وارد تیم ملی بزرگسالان اسکی ایران شد و از ۱۶ سالگی به عنوان نفر نخست تیم ملی اسکی ایران به فعالیت‌های حرفه‌‌ای خود ادامه داد.

این ورزشکار ملی‌پوش اهل شهر آبعلی تاکنون سه دوره جهانی شرکت کرده که در مسابقات جهانی سوئد در سال ۲۰۱۹ تاریخ‌ساز اسکی ایران شد و برای نخستین بار به فینال مسابقات راه یافت؛ همچنین در مسابقات جهانی ایتالیا در سال ۲۰۲۱ در زمینه مارپیچ بزرگ به مرحله نهایی راه یافت.

احمدی علاوه بر کسب نشان‌های رنگی در مسابقات داخلی اسکی کشور، دو مدال نقره و یک برنز آسیا را در کارنامه خود دارد و نائب قهرمان قاره آسیا به شمار می‌رود و حال باید خود را در سال 2022 در بزرگترین ماراتن جهانی اسکی یعنی المپیک محک بزند.

۴ سال پیش به ناحقی از حضور در مسابقات المپیک بازماندم/ رسیدن به المپیک رویای هر ورزشکاری است

پرچمدار کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به المپیک ۲۰۲۲ پکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند با اشاره به مسیر رسیدن به این مسابقات اظهار کرد: از سن ۱۶ سالگی، نفر نخست تیم ملی اسکی آلپاین بودم و در دوره قبلی المپیک ۲۰۱۸ حقم بود که در این مسابقات شرکت کنم و به دلایل و مسائل غیرفنی و به ناحق نتوانستم به مسابقات اعزام شوم و اکنون هشت سال برای رسیدن به بازی‌های المپیک زمستانی تلاش کرده‌ام.

عاطفه احمدی افزود: امیدواریم در مسابقات المپیک پیش‌رو به‌عنوان تنها بانوی کاروان اعزامی ایران، نماینده خوبی برای ورزشکاران و بانوان کشورم باشم و بهترین عملکرد را در این بازی‌ها از خود به نمایش بگذارم؛ رسیدن به المپیک رویای هر ورزشکاری است و دوست داشتم که به آن برسم و خرسندم که توانستیم به رویای خود دست یابم.

وی گفت: اتفاق جالبی که در این دوره رخ داده، این است که پرچمدار کاروان اعزامی ایران به المپیک شدم و این افتخاری است که سکاندار این کاروان هستم و می‌توانم پرچم ایران را حمل کنم و این مسئولیتی سنگین بر عهده‌ام است، چراکه نماینده بانوان یک ملت هستم.

 

از حق خود دفاع کردم/ شرایط مسابقات انتخابی المپیک امسال فنی‌تر بود

عضو تیم ملی اسکی آلپاین ایران با اشاره به اینکه بیشترین راه برای رسیدن به بازی‌های المپیک را در مسابقات اسکی ترکیه با کسب یک طلا و دو نقره طی کردم، تصریح کرد: در این دوره، چند مرحله مسابقه انتخابی المپیک برگزار شد و با عنایت خداوند متعال در همه مراحل مقام نخست را کسب کردم و از حق اول بودن خود طی پنج سال گذشته دفاع کردم.

احمدی ادامه داد: شرایط مسابقات انتخابی المپیک امسال فنی‌تر بود و با توجه به اینکه در چند هفته برگزار شد، ورزشکارانی که به هر دلیلی نتوانسته بودند در یک هفته شرکت کنند، می‌توانستند در مسابقات هفته آینده توانایی خود را به نمایش بگذارند و شانس حضور در المپیک داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمرینات آماده‌سازی برای حضور در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین در حال انجام است و از روز ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری اعزام خواهیم شد، بیان کرد: خوشبختانه رئیس فدراسیون اسکی و رئیس کمیته المپیک تاکنون حامی خوبی بوده‌اند و با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان تنها امید ورزشکاران است، امیدواریم بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیریم تا برای رسیدن به آن چیزی که حق اسکی ایران است، تلاش کنیم.

 

اگر حمایت شوم، جزو ۳۰ نفر برتر اسکی دنیا خواهم شد/ بستر پرورش استعداد در آبعلی وجود ندارد

این اسکی‌باز شهرستان دماوند تأکید کرد: با توجه به اینکه اکنون در رتبه ۴۶ جهانی اسکی قرار دارم، اگر مورد حمایت قرار گیرم، قول می‌دهم که بهترین رتبه جهانی را کسب کنم و در مسابقات جهانی سال آینده جزو ۳۰ نفر برتر اسکی دنیا شوم.

احمدی با اشاره به نقش خانواده در موفقیت‌های او افزود: پدرم مربی اصلی من بوده و در هر دوره‌ای کنارم بودند و من تنهایی به المپیک نرسیدم، چراکه یک خانواده منجسم کنارم بودند و مادرم که همیشه حامی و مربی کنترل ذهنی‌ام هستند.

وی با بیان اینکه آبعلی پایتخت اسکی ایران و استعدادهای زیادی در حوزه ورزش اسکی دارد، گفت: بنا داشتم که بعد از دوره‌های قهرمانی، فعالیت استعدادیابی را آغاز کنم، اما متأسفانه بستری برای پرورش این استعدادها در شهرستان دماوند وجود ندارد.

پیست اسکی آبعلی دوباره به دوران اوج خود بازگردد/ امیدوارم نماینده خوبی برای ایران باشم

عضو تیم ملی اسکی آلپاین ایران تصریح کرد: بسیار علاقه داریم که پیست اسکی آبعلی دوباره به دوران مسابقات و اوج خود که میزبان مسابقات داخلی و خارجی بود، بازگردد و تأمین دستگاه‌هایی همچون برف‌ساز و برف‌کوب می‌تواند شرایط مطلوبی را جهت برگزاری مسابقات طی سال‌ها در این پیست فراهم کند تا علاوه بر بهره‌برداری‌های مالی و گردشگری، استعدادهای ورزشی را نیز پرورش داد.
احمدی در پایان اضافه کرد: امیدواریم دعای خیر مردم کشور و همشریانم بدرقه راهم برای حضور در مسابقات المپیک باشد و به بهترین نحو مسابقه بدهم و نماینده خوبی برای کشور عزیزم ایران باشم.

به گزارش فارس؛ مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری با حضور هشت ورزشکار ملی جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن چین آغاز خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/67015/ ق/م

نظر شما