شناسهٔ خبر: 52215684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار لرستان: ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغالزایی مطلوب است

خرم آباد - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جهاد دانشگاهی اقدامات بنیادی علمی و جهادی را انجام می‌دهد و ظرفیت مطلوبی در حوزه اشتغالزایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در جریان بازدید از جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروری این نهاد یکی از معضلات استان را موضوع بیکاری عنوان کرد و افزود: لرستان جزو استان های آخر کشور در حوزه اشتغال است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد و با ارائه آموزش‌های کاربردی به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت لازم را به آنان ارائه کند.

دالوند بیان کرد: برای انجام کار اساسی در جهاد دانشگاهی نباید معطل بخشنامه‌ها و بروکراسی شد بلکه باید فعالیت ها را شروع کرد و به عنوان پایلوت و الگو در کشور مطرح شویم.

وی اضافه کرد: در این راستا باید ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را در قالب بخش‌نامه و فراخوان به دستگاه‌های اجرایی اعلام و با دسته‌بندی نیازهای دستگاه‌های اجرایی آنها را عملیاتی کرد.

وی همچنین گفت:‌ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری توسط جهاد دانشگاهی در لرستان کار ارزشمندی است چرا که منجر به کاهش هزینه تردد و اسکان زوجین در مراجعه به کلانشهرها شده است.

دالوند با تاکید بر اینکه نهادهایی نظیر کمیته امداد، بنیاد مسکن و جهاد دانشگاهی که توسط امام راحل بنیانگذاری شده منشا خیر و برکات است تاکید کرد:‌ باید فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی و افکار عمومی اطلاع رسانی شود تا جایگاه این نهاد به عنوان مولود انقلاب در استان ارتقا یابد.

نظر شما