شناسهٔ خبر: 52215148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نقاط حادثه خیز؛ معضل کهنه جاده ها

بر اساس آمار حدود 2 هزار نقطه پرتصادف در شهرها و 1585 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 صباغ زاده، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هر جاده ای که در آن در مدتی مشخص، 2 تصادف منجر به فوت، یا 3 تصادف جرحی و یا یک تصادف منجر به فوت به علاوه 2 تصادف جرحی رخ دهد، نقاط پرتصادف محسوب می شود.
 
وی افزود: بر اساس مطالعات سال 1395 در مجموع 1585 نقطه پر تصادف در جاده های کشور شناسایی شده است.
 
صباغ زاده گفت: این آمار باید هر 3 سال یک بار به روز شود اما به دلایل مختلفی در آن تاخیر رخ داده و قرار است امسال آمار جدید تهیه شود.
 
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شناسایی این نقاط زمان بر است، اظهار داشت: پس از مطالعات برای شناسایی این نقاط، طرح رفع مشکلات نیز آغاز شد و تاکنون بیش از 400 نقطه پرتصادف رفع شده اند.

شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز گفت: در حال حاضر 2 هزار نقطه پرتصادف در شهرها و  3392 نقطه پرتصادف در جاده های کشور شناسایی شده است.

وی افزود: در 2 سال گذشته مشکلات حدود 400 نقطه پرتصادف رفع شده اما علاوه بر نقاط پرتصادف، مناقطی نیز وجود دارند که نقاط دارای تصادف محسوب می شوند.
 
شیرانی یکی از مهمترین نیازها برای رفع مشکلات جاده ها را تامین اعتبار دانست و افزود: با پایین آوردن سهم جاده ها از آمار تصادفات، سهم رانندگان نیز که حدود 85 درصد است، کاهش می یابد.
 
محمدیان، مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور نیز با بیان اینکه از بیش از 15 هزار تلفات سالانه حدود 25 درصد آن مربوط به محدوده شهری است، اظهار داشت: از این رقم 75 درصد حوادث دارای تلفات در جاده ها رخ می دهد.

وی افزود: طبق آمار حدود 80 درصد از تلفات تصادفات شهری به دو عامل عابرپیاده و موتورسیکلت مربوط است.
 
 
<div id="video-display-embed-code_462472" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/835167/462472?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما