شناسهٔ خبر: 52207344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لاوروف: در برابر رفتار غرب، تماشاچی نخواهیم ماند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای پاسخ به هرگونه حرکت غربی‌ها که امنیت روسیه را تهدید کند، اقدام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه غرب تلاش می کند سیاست دیکته کردن را اجرا کند و منافع بقیه کشورها را در نظر نگیرد گفت آمریکا و متحدانش اخیرا به اعمال فشار بر روسیه با نادیده گرفتن قواعد دیپلماتیک ادامه می دهند.

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف، همچنین تاکید کرد که آمریکا، اوکراین را برای انجام اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه تحت فشار قرار می‌دهد.روسیه به تماشای اقدامات غرب در قبال خود نخواهد نشست. منافع و امنیت روسیه در همه موارد اولویت دارد و جهان دیگر تک قطبی نخواهد بود.

او همچنین اظهار داشت که بر اساس پاسخ آمریکا به پیشنهادات تضمین‌های امنیتی، روسیه دیدگاه خود را در مورد اقدامات بعدی  به  پوتین، رئیس جمهور روسیه، ارائه خواهد داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که امروز  یک فروند هواپیمای ترابری نظامی حامل تجهیزات و مهمات آمریکایی در پایتخت اوکراین به زمین نشست که سومین محموله از کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار است.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از نشست مشترک با سران اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد میان آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه حمله روسیه به اوکراین اتحاد کامل وجود دارد. دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در لندن همچنین درباره این نشست اعلام کرد که سران بر اهمیت وحدت بین المللی در مواجهه با خصومت فزآینده روسیه توافق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما