شناسهٔ خبر: 52199861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صندوق توسعه ملی نقش بسزایی در تامین منابع مالی دارد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: صندوق توسعه ملی می‌تواند نقش بسیار موثری را در تامین منابع مالی و سرمایه گذاری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

 

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین کنعانی مقدم گفت: صندوق توسعه قبلا حساب ذخیره ارزی بود و برای حفظ قدرت اقتصادی در مواقع بحرانی و یا تزریق منابع مالی به بخش صنعت و کشاورزی بود؛ با توجه به تحریم‌ها و تهدید‌هایی که وجود دارد این صندوق می‌تواند نقش بسیار موثری را در تامین منابع مالی و سرمایه گذاری داشته باشد.

کنعانی مقدم با اشاره به اقدامات برای احیای صندوق توسعه ملی گفت: برای احیای این صندوق، باید پول‌هایی که به صورت وام به بخش‌های مختلف واگذار شده، در غالب گزارشی از تراز صندوق اعلام شود.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی وقتی منابع مالی در جایی رسوب می‌کند، هیچ ارزش اقتصادی ندارد. منابع مالی باید مرتبا در اقتصاد گردش کند. این گردش منابع می‌تواند باعث تولید ثروت و سرمایه شود. تبدیل منابع ارزی به ریالی و ایجاد نقدینگی و تولید پول بدون پشتوانه می‌تواند خطر آفرینی باشد.

بیست و ششم دی ماه بود که نخستین جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد و در آن پیشنهاد اهرمی کردن منابع ریالی صندوق در اعطای تسهیلات ریالی به تصویب رسید.

براساس این مصوبه به منظور افزایش پوشش تسهیلات ریالی و اهرمی کردن منابع، هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است در قراردادهای سپرده گذاری ریالی صندوق مزبور، به نسبت یک سهم صندوق و تا حداقل دو برابر آن سهم آورده بانک عامل از منابع داخلی خود را منظور نماید.

انتهای پیام/

نظر شما