شناسهٔ خبر: 52197700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقام حماس: اسرائیل را مجبور به تبادل اسرا می‌کنیم

عضو دفتر سیاسی جنش حماس با اشاره به جدی نبودن رژیم صهیونیستی در تبادل اسرا، تأکید کرد که حماس در این زمینه، چارچوب معینی به میانجیها ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی جنش حماس تأکید کرد که اسرای فلسطینی به زودی آزاد خواهند شد.

پایگاه خبری حماس به نقل از جبارین گزارش داد، حماس رژیم صهیونیستی را مجبور به توافق تبادل اسرا خواهد کرد که شامل افراد مهم و اسرای زندان «جلبوع» باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی در تبادل اسرا جدی نیستند، خاطر نشان کرد، حماس، چارچوب معینی به میانجیها ارائه کرد، ولی این رژیم به این تلاشها هیچ توجهی نکرد.

این مسئول حماس تصریح کرد، بسیاری از میانجیهای سوئیسی، قطری، ترکیه‌ای، مصری و آلمانی برای بررسی تبادل اسرا، مداخله کردند، ولی بیشتر آنان به این نتیجه رسیدند که رژیم صهیونیستی در مرحله کنونی، در این تبادل، جدی نیست.

جبارین همچنین گفت که اسرا، خط قرمز حماس هستند و «جنگ در داخل زندانها را رها نخواهیم کرد، بلکه آن را به خارج زندان، منتقل خواهیم کرد».

وی با بیان اینکه، ملت فلسطین برای کمک به اسرا، دست به انتفاضه خواهند زد، خاطر نشان کرد، به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهیم داد که هر گونه که بخواهد، رفتار کند.

جبارین با بیان اینکه زمان تجاوز علیه ملت فلسطین و عدم پاسخ به آن، به پایان رسیده است، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی در پی از بین بردن تصویر پیروزی ملت ما در نبرد شمشیر قدس است.

در همین ارتباط، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اواخر مهر ماه گذشته از توافق اسرای این گروه مقاومت با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و پایان اقدامات خصمانه علیه اسرا خبر داد. همزمان فلسطینی‌ها نیز دست از اعتصاب غذا کشیدند.

شورای عالی اسرای جهاد اسلامی گفت که پس از مذاکرات سخت و پیچیده میان اسرا و مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی که با اعتصاب غذا و اعتراض اسرا همزمان شده بود، تفاهماتی به دست آمده که به موجب آن اعتصاب غذا پایان می‌یابد.

همزمان با این مذاکرات و اعتصاب غذای زندانیان، جنبش جهاد اسلامی در غزه و خارج از فلسطین نیز اعلام آماده‌باش کرده و خود را برای هر رویارویی تا زمانی که خواسته اسرا تأمین شود آماده کرده بودند که این موضوع تأثیر بالایی در موفقیت اسرا برای نیل به خواسته‌های خودشان داشت.

طبق توافق صورت گرفته، تمامی اقدامات فوق‌العاده و خارج از ضوابط زندان‌ها در حق اسرای جهاد اسلامی باید فورا پایان یابد و همزمان انجمن و تشکیلات صنفی مربوط به آن‌ها نیز که تعلیق شده بود، کار خود از سر گیرد. همچنین قرار شده است تا زندانیان انفرادی به بند عمومی باز گردند و شرایط زندگی زندانیان بهبود یابد.

بیش از ۲۵۰ اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در اعتراض به اقدامات ظالمانه مأموران زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند. صهیونیست‌ها پس از فرار موفقیت‌آمیز شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» در تاریخ ششم سپتامبر که پنج تن از آن‌ها از اعضای جهاد اسلامی بودند، اقدامات سختیگرانه و ظالمانه‌ای علیه زندانیان این جنبش فلسطینی آغاز کرده بودند.

انتهای پیام/.

 

 

نظر شما