شناسهٔ خبر: 52196010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام با کیفیت برگزار شد

خودآموز با بیان اینکه جشنواره کالاهای فرهنگی طی دو سال گذشته با شکوه و با کیفیت و کمیت مثال زدنی برگزار شده است، گفت: استان ایلام با ارسال ۴۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره، موفق به کسب رتبه سوم کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام و افتتاحیه نمایشگاه آثار این دوره، عصر امروز( ۵ بهمن) در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام، اظهار کرد: جشنواره کالاهای فرهنگی طی دو سال گذشته با شکوه و با کیفیت و کمیت مثال زدنی برگزار شده است، بی گمان در اقصی نقاط استان ایلام ظرفیت بالایی برای تولید اثر وجود دارد و شاهد این مدعا افزایش بیش از صد درصدی ارسال اثر  نسبت به دوره گذشته و حائز رتبه سوم شدن در میان سی و یک استان کشور است.

 

« عمران خودآموز »  یادآور شد: جشنواره کالاهای فرهنگی طی دو سال گذشته با شکوه و با کیفیت و کمیت مثال زدنی برگزار شده است، بی گمان در اقصی نقاط استان ایلام ظرفیت بالایی برای تولید اثر وجود دارد و شاهد این مدعا افزایش بیش از صد درصدی ارسال اثر  نسبت به دوره گذشته و حائز رتبه سوم شدن در میان سی و یک استان کشور است.

 

وی تاکید کرد: استان ايلام در جشنواره کالاهای فرهنگی« فیروزه» جایگاهی بالاتر از استان هایی که مهد فرهنگ و هنر و خلاقیت شناخته می شوند پیدا کرد که جای تقدیر و تحسین دارد.

 

خودآموز بیان کرد: این رویداد فرصت مغتنمی است برای کشف استعدادها در حوزه دست سازه ها، هدایای فرهنگی، صنایع دستی و آثار خلاق هنری، و خوشبختانه نقش آفرینی بانوان، هم در برگزاری جشنواره و هم در زمینه ارسال اثر قابل توجه است.

 

وی افزود: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه مرکزی جشنواره فیروزه در تهران، استان ایلام با ارسال ۴۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره، موفق به کسب رتبه سوم کشور شد.

 

گفتنی است نمایشگاه آثار دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام در نگارخانه استاد صندوق آبادی و با حضور داوران، برگزیدگان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد.

 

این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار شد.

 

پایان پیام/92

نظر شما