شناسهٔ خبر: 52194008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز پیش ثبت‌نام سفر به سوریه از ششم بهمن‌ماه

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت نام سفر زیارتی سوریه از فردا (چهارشنبه) ششم بهمن‌ماه در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در نشست امروز شورای مدیران سازمان حج و زیارت گفت: تمامی افرادی که قصد نام نویسی دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه ziarat.haj.ir از روند ثبت‌نام آگاه شده و نسبت به این امر اقدام کنند.

وی در خصوص اعزام‌های نوروزی برای سفر‌های اعتاب مقدسه در عراق و سوریه هم عنوان کرد: باید برنامه ریزی لازم برای اعزام‌های نوروزی به سرانجام برسد و امید است با انجام اقدامات، روند آن بزودی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به گسترش سویه جدید کرونا «اٌومیکرون» تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اعزام زائران به سفر‌های زیارتی بسیار حائز اهمیت است و باید همکاران در این باره توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در موضوع سفر عمره مفرده هم امید است گشایشی در برقراری دوباره این سفر فراهم شود و زائران مطابق با شرایط ما و مبتنی برعزت، کرامت، سلامت وامنیت عازم این سفر معنوی شوند و بدین منظور شرکت عمره سعادت برنامه مدون و کاملی برای اعزام زائران در صورت برقراری مجدد عمره تدوین نموده است.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اشاره کرد و افزود: موضوع جهاد در فرمایشات رهبر انقلاب بسیار حائز اهمیت است چنانکه برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی زمانی جهاد با جان و دوره‌ای جهاد با اموال و در جایی دیگر نیز جهاد زبانی باید مبنای عمل باشد دراین راستا امروز رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر جهاد تبیینی دارند.

وی اظهار کرد: در سازمان حج و زیارت که یک مجموعه فرهنگی با رویکردی دینی است وظیفه داریم با بهره گیری از ظرفیت‌های زیارتی و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیینی حرکت کنیم.

نظر شما