شناسهٔ خبر: 52193957 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نهایی شدن اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان سال در کمیسیون اقت...

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان سال در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به حجم تجارت ایران تا پایان سال اظهار داشت: حجم تجارت ایران تا پایان سال از 50 میلیارد دلار عبور کند. 

وی از نهایی شدن اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان سال در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم در نظام اقتصادی این است که در دولت جدید بتوانیم با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی جایگاه اقتدار بانک مرکزی را تقویت کنیم. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ها، طرح دو شوری در دستور کمیسیون اقتصادی است که کلیات آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم این موضوع در نشست‌های اخیر جمع‌بندی شده است. 

پورابراهیمی گفت:از ابتدای سال آینده بررسی شور دوم اصلاح قانون بانک مرکزی که پس از سال‌ها متوقف شده بود در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: در پایان اردیبهشت ماه سال آینده پرونده مربوط به ایجاد فایل‌های مالیاتی برای کلیه کسانی که از سیستم پرداخت استفاده می‌کنند بسته شود و در نتیجه فرار مالیاتی به حداقل ممکن می‌رسد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گریزی هم به حوزه ارز زد و گفت: روند رو به رشد در سال آینده نیز در برنامه پیش‌بینی بانک مرکزی است و خبرهای خوب در حوزه ارزی که با وضعیت موجود است. 

پورابراهیمی تصریح کرد:اگر در موضوعات برجام اتفاقاتی رخ دهد که حقوق مردم کشور کسب کند وضعیت نظام ارزی و تراز تجاری فراتر از آمار اعلامی باشد. 

وی افزود: حجم مقداری و حجم ارزی مبادلات تجاری در بحث صادرات با نرخ مطلوبی رو به رشد است و گزارش‌های سیاست‌ارزی مبنای خوبی برای تصمیم گیری است. 

وی از کاهش نرخ مالیات بنگاه‌های اقتصادی در بودجه 1401 خبر داد و گفت: نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی در لایحه بودجه سال آینده پنج واحد درصد کاهش داشته است و مجلس نیز با آن موافق است و معتقدیم که این روند نزولی خواهد بود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: پایه‌های مالیاتی جدیدی در نظام اقتصادی تعریف کردیم؛ به عنوان نمونه مالیات بر عایدی یکی از پایه‌های مالیاتی به اتمام رسیده است. 

پورابراهیمی تاکید کرد: رویکرد مالیات بر بنگاه‌ها اقتصادی را کاهش می‌دهیم و پایه‌های جدید مالیاتی را برای جلوگیری از سوداگری جهت رسیدن به اقتصاد واقعی تقویت می‌کنیم. 

وی یادآور شد: مالیات بر عایدی یکی از اقدامات مهم کمیسیون اقتصادی است که این هفته گزارش آن در کمیسیون اقتصادی به اتمام می‌رسد و به زودی به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما