شناسهٔ خبر: 52188016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی ۷۳۷ بیمار جدید کرونایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بیتا سخایی

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی ۷۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا و شناسایی بیماران در بخش‌های سر پایی و بستری افزایشی است، خاطرنشان کرد: طی روز گذشته ۱۰۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.

وی با اشاره به بستری ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه مربوط به این دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود به موج کرونا و آسیب‌های ناشی از آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، واکسیناسیون، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام واکسن‌های معرفی شده برای تزریق دوز سوم کرونا در پایگاه‌های واکسیناسیون تحت پوشش این دانشگاه موجود است، افزود: در حال حاضر واکسن‌های بهارات، آسترازنکا، سینوفارم، پاستوکووک پلاس و اسپایکوژن در پایگاه‌های واکسیناسیون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است.

وی اضافه کرد: تا کنون ۹۴.۸۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوز نخست واکسن کرونا و ۸۲ درصد دوز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند. همچنین طی روز گذشته ۲۰ هزار و ۹۹ دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده و در حال حاضر تمام پایگاه‌های واکسیناسیون در آمادگی کامل قرار دارد.

پهلوان با اشاره به اینکه تکمیل واکسیناسیون(هر سه دوز) نقش موثری در افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا دارد، گفت: ۲۰.۳۱ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر نظر این دانشگاه تا کنون دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسینان گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان آغاز شده، عنوان کرد: هنوز در این زمینه ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام 

نظر شما