شناسهٔ خبر: 52180578 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پایان ژانویه با یک گل و بدون برد: آرسنال از جهنم خارج می‌شود؟

تساوی بدون گل روز یکشنبه مقابل برنلی امیدهای توپچی‌ها را برای حضور در جمع چهار تیم برتر تضعیف کرد اما اگر میکل آرتتا بتواند فرم تیمش را تغییر دهد، همه چیز از بین نمی‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پنج بازی، سه شکست، دو تساوی و بدون برد! هواداران آرسنال در سراسر جهان نفس راحتی کشیدند، زمانی که نوامبر بدون هیچ آسیب واقعی سپری شد. با این حال، به نظر می رسد که رنج آن‌ها فقط برای ماه افتتاحیه سال 2022 متوقف شده بود. تیم میکل آرتتا ژانویه را پر از امید پس از پایان هیجان انگیز دسامبر آغاز کرد که در آن پنج بازی متوالی در همه رقابت‌ها به پیروزی رسید و 19 گل در این روند به ثمر رساند. اما از لحظه‌ای که گرانیت ژاکا برناردو سیلوا را برای زدن پنالتی که جرقه‌ای برای پیروزی منچسترسیتی در روز سال نو شد، زمین زد، همه چیز شروع به خراب شدن کرد.

آن‌ها در جام حذفی توسط ناتینگهام فارست شوکه شدند و پس از شکست 2-0 در بازی برگشت پنجشنبه شب توسط لیورپول در مرحله نیمه نهایی از جام اتحادیه هم حذف شدند. این شکست تاکید بیشتری بر بازی یکشنبه مقابل برنلی در انتهای جدول داشت اما علیرغم تسلط بر حریف، آن‌ها نتوانستند راهی برای عبور از آن بیابند، زیرا آنها در نهایت به تساوی بدون گل رسیدند. آن‌ها موقعیت‌های خود را داشتند، اما موقعیتی که الکساندر لاکازت از دست داد، پس از یک بازی فوق‌العاده از امیل اسمیت رو، نشان داد که اوضاع برای توپچی‌ها در ژانویه چگونه پیش رفته است. تلاش وجود داشته اما در مقابل دروازه آن‌ها کمبود گلزنی دارند.

ضربه بوکایو ساکا که آن‌ها را در روز سال نو مقابل منچسترسیتی قرار داد تنها گلی است که آرسنال در پنج بازی خود در این ماه به ثمر رسانده است. آن‌ها از آن زمان تاکنون 4 بازی متوالی را بدون گل سپری کرده‌اند و این آمار اولین بار از دسامبر 2005 تا به اکنون رقم خورده است.

میکل آرتتا پس از تساوی روز یکشنبه گفت: «اگر می خواهید با تیم های برتر بجنگید، باید راهی برای پیروزی در این بازی ها پیدا کنیم. بازی را به اندازه کافی خوب شروع نکردیم، اما در نیمه دوم بیرون آمدیم و تیزتر بودیم، خیلی بیشتر نفوذ کردیم و سرعت توپ بهتر بود اما در نهایت ما کیفیت کافی را در محوطه جریمه نشان ندادیم تا بتوانیم مسابقه را ببریم.»

البته شرایط تسکین دهنده‌ای برای ژانویه بدبختانه آرسنال وجود دارد. تیم به دلیل مصدومیت و کووید-19 از بین رفته، در حالی که بازیکنان کلیدی برای حضور در تیم‌های ملی در جام ملت های آفریقا بودند. اما نمی توان از این بهانه استفاده کرد، زیرا آنها نیز در مواقعی فرصت‌ها را بیهوده از دست داده‌اند. آن‌ها در پنج بازی سه کارت قرمز دریافت کرده‌اند که اخراج ژاکا در مقابل لیورپول در آنفیلد در غیاب توماس پارتی بسیار پرهزینه بود.

خود پارتی پس از حذف زودهنگام غنا از جام ملت‌های آفریقا بازگشت، اما در بازی برگشت مقابل لیورپول در روز پنجشنبه نیز در لحظات پایانی اخراج شد، به این معنی که هم او و هم ژاکا مقابل برنلی در دسترس نبودند. فقدان گزینه هافبک واضح است، آرتتا مجبور شد در بازی های اخیر ترکیب خود را به 4-3-3 تغییر دهد تا جای خالی غایبان را پوشش دهد. این تغییری بود که از سر ناچاری انجام شد و سامبی لوکونگا تنها هافبک شناخته شده باقی مانده بود، اما حضور او هم کارساز نبود.

باید به خاطر داشت که اگر آرسنال اجازه نمی داد آینسلی میاتلند-نایلز در ابتدای ماه به رم بپیوندد، او در هفته های اخیر دارایی بزرگی برای آرتتا بود. در واقع، اگر او هنوز در آنجا بود، میتلند-نایلز احتمالاً هر یک از چهار بازی آخر آرسنال را شروع می کرد - این میزان بحران اخیر آنها در میانه میدان بوده است. اجازه خروج به این بازیکن 24 ساله در اوایل ماه بدون آوردن جایگزین، تصمیم عجیبی در آن زمان به نظر می رسید و اکنون واقعاً گیج کننده به نظر می رسد.

آرتتا روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد تا الان چند خرید جدید داشته باشد، گفت: "این همان چیزی است که ما برنامه ریزی کرده بودیم، اما بازار دشوار است، پیچیده است. مطمئناً تلاش می‌کنیم، اما نمی‌دانم می‌توانیم این کار را [قبل از موعد مقرر] انجام دهیم یا خیر. بازیکنانی که به اینجا می آیند باید بتوانند ما را به سطح بالا ببرند. ما در حال حاضر سطحی داریم و می‌خواهیم استانداردهای بسیار بهتری نسبت به آنچه در حال حاضر داریم ببینیم و به این ترتیب می‌خواهیم بازیکن جذب کنیم.»

نیاز به تقویت تیم در پست هافبک مرکزی و مهاجم از ابتدای ماه آشکار بوده اما تاکنون آرسنال نتوانسته هیچ یک از اهداف خود را جذب کند. این واقعیت که آن‌ها بازی مقابل برنلی را با بازی راب هولدینگ به عنوان مهاجم مرکزی به پایان رساندند، گویای همه چیز بود.

ژانویه، البته، ماه بسیار سختی برای جذب بازیکن است، به خصوص زمانی که صحبت از جذب یک مهاجم با کیفیت بالا باشد.

اگر آرتتا قصد ندارد پیر امریک اوبامیانگ را به جمع تیم بازگرداند، پس احساس می‌شود بسیار مهم است که توپچی‌ها قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در 31 ژانویه کاری انجام دهند تا در خط حمله کیفیت بیشتری به آن‌ها بدهد. زیرا با وجود تمام مسابقاتشان از ابتدای سال میلادی، آن‌ها هنوز هم برای کسب رتبه بین چهار تیم برتر در رقابت هستند.

آن‌ها فقط باید از فرصت های خود استفاده کنند، کاری که نتوانستند مقابل برنلی یا مقابل لیورپول اوایل هفته انجام دهند. آرتتا اذعان کرد: "برای بردن باید سطح کیفی متفاوتی داشته باشید، و ما فاقد آن بودیم. با تعداد موقعیت هایی که ایجاد کردیم، شما نیاز به یک جرقه دارید.  اگر می‌خواهید در اوج باشید، باید یک نفر در بازی شما را برنده کند.»

نکته کلیدی در حال حاضر برای آرسنال این است که اطمینان حاصل کند که آن‌ها پس از بازگشت از این تعطیلات آماده هستند تا به زمین برسند. همانطور که ماه گذشته ناامید کننده بود، تیم آرتتا هنوز همه چیز را برای بازی در لیگ از هم اکنون تا پایان فصل دارد. بازیکنان در 10 فوریه در ولورهمپتون از مصدومیت، محرومیت و جام ملت‌های آفریقا بازخواهند گشت، در حالی که امیدوارید حداقل یک خرید جدید نیز به تیم اضافه شود.

بنابراین تیم بسیار قوی‌تر به نظر می‌رسد و امیدوارید که عملکردهای بعدی بیشتر از آنچه در ژانویه دیده‌ایم شبیه به دسامبر باشد. اگر آن‌ها اینگونه نباشند، دیری نمی‌گذرد که جاه‌طلبی‌های آرسنال برای حضور در جمع چهار تیم برتر به همان ناکامی گذشته رویاهای آن‌ها برای پایان دادن به فصل با کسب عنوان تبدیل می‌شود.

نظر شما