شناسهٔ خبر: 52171857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا اعزام یگان‌های نظامی به شرق اروپا را بررسی می‌کند

بایدن همزمان با تشدید بحران اوکراین و روسیه، گزینه اعزام و استقرار واحدهای نظامی را در اروپای شرقی بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان-  شماری از منابع آمریکایی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اکنون در مراحل نهایی بررسی و شناسایی واحد‌های نظامی خاصی برای اعزام به اروپای شرقی برای مقابله با روسیه است.

به گزارش سی ان ان، این منابع آمریکایی تاکید کردند که یگان‌های نظامی پس از دستورات برای آماده سازی و به محض اتخاذ تصمیم نهایی، آماده استقرار در شرق اروپا خواهند شد.

از طرفی دیگر نیز وزارت امور خارجه فرانسه نیز امروز با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود توصیه کرد که با توجه به افزایش تنش‌ها درمرز اوکراین و روسیه، از سفر به کی‌یف به جز موارد ضروری خودداری کرده و از تردد در مناطق مرزی شمال و شرق این کشور خودداری کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه با صدور یک توصیه مسافرتی به آمریکایی‌ها درباره سفر به روسیه به دلیل تنش‌های مداوم در مرز با اوکراین هشدار داد و به خانواده‌های دیپلمات‌های خود در اوکراین دستور داد که این کشور را ترک کنند.

همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار داده و تعدادی کشتی و جت‌های جنگنده به شرق اروپا می‌فرستد.

روز گذشته جو بایدن در دیداری مجازی با تیم امنیت ملی آمریکا درباره تحولات اوکراین، بار دیگر با تکرار ادعا‌های خود اظهار کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدانش پاسخ سختی خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما