شناسهٔ خبر: 52170879 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سجادی: با صعود تیم ملی به جام جهانی، جشن با شکوهی می‌گیریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر تیم ملی فوتبال مان به جام جهانی صعود کند، در سراسر کشور جشن ملی باشکوهی خواهیم گرفت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - مراسم بدرقه المپین‌های ایران در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ امروز در آکادمی ملی المپیک با حضور ۳ ورزشکار المپیکی، وزیر ورزش و جوانان و سفیر چین  برگزار شد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مورد این مراسم گفت: به ابتکار فدراسیون ملی اسکی و ورزش‌های زمستانی، این مراسم ارزشمند و سنت حسنه برای بدرقه ۳ نفر از برترین‌های ورزش‌های زمستانی و فدراسیون اسکی برگزار شد. این مراسم با همکاری کمیته ملی المپیک و سفارت کشور چین و همچنین پیشکوستان اسکی، برگزار شد و این ۳ ورزشکار را بدرقه کردند. بهترین قسمت، مرام نامه‌ای بود که ورزشکاران خواندند و مطالب ارزشمندی را ذکر کردند. من توصیه کردم این مرام نامه چاپ شود و در ورزش کشور به یادگار بماند. سفیر چین مطالب خوبی از چین برای مان گفت و توضیح دادند که افتتاحیه این مسابقات مصادف با سال جدید چینی است و من هم از طریق رسانه جمهوری اسلامی ایران، سال جدید چینی را به مردم این کشور تبریک می‌گویم. امیدوارم چین سال خوبی در پیش داشته باشد و ویروس کرونا برای همیشه در تمامی نقاط جهان، از بین برود و ریشه کن شود. چین برنامه‌های ریزی‌های سنگینی را ترتیب داده است تا به بهترین نحو، بتواند میزبانی کند. امیدوارم این رقابت ها، موجب افتخار قاره آسیا باشد و یکی از بهترین میزبانی ها، همیشه در قاره آسیا برگزار شده بود. در حال برنامه ریزی هستیم تا از مسابقات در مدت کوتاهی، دیدن کنیم و در این مسافرت کوتاه، قصد داریم با توماس باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک) نشست داشته باشیم.

 می‌خواهیم حضور خوبی در مسابقات زمستانی پکن داشته باشیم

او در مورد شرکت نکردن برخی کشورها در این مسابقات به دلیل اختلافات سیاسی، گفت: این اتفاق پسندیده نیست و همواره قانون المپیک، رعایت همین اتفاقات است. جمهوری اسلامی ایران نشان داده که به رعایت مفاد المپیک پایبند است. در آغاز همکاری ۲۵ ساله با چین هستیم. در هفته گذشته میزبان سفیر چین در وزارت ورزش بودم. موارد خوبی میان ما تبادل نظر شد و مطالب ایده آلی را برای سر فصل همکاری تعریف کردیم. فعالیت خوبی با چین در حوزه ورزش و جوانان داشتیم. ما همیشه پایبند منشور المپیک بودیم و می‌خواهیم حضور خوبی در این مسابقات داشته باشیم.

مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ (۱۵ بهمن تا یک اسفند ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

سجادی در مورد بازی ایران و عراق تصریح کرد: برای ملی پوشان آرزوی موفقیت دارم. کلهر معاونت هماهنگی وزارت ورزش به همراه نهاد ریاست جمهور و فدارسیون فوتبال، برنامه ریزی‌هایی صورت دادند که برای جشن صعود آمادگی داشته باشیم و مراسم با شکوهی در کل کشور بگیریم. برای مجور حضور تماشاگران در این بازی، در حال بررسی شرایط هستیم و ان شاالله هر چه خیر است پیش بیاید.

تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، پنجشنبه ساعت ۱۸ به مصاف عراق خواهد رفت و در صورت برد، به جام جهانی صعود خواهد کرد.

در مورد تعویق انتخابات المپیک، چیزی به من اطلاع رسانی شده است

او در خصوص تعویق انتخابات المپیک گفت: هنوز به من در مورد تعویق این انتخابات، اطلاع رسانی نشده است. به زودی جلسه‌ای با صالحی امیری در روز‌های آینده خواهم داشت تا در مورد این موضوع، به گفتگو بنشینم.

وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: نامه استعفای ذوالفقار نسب را به پولادگر معاون ورزشی وزارت جوانان داده ام. پولاد در حال بررسی این موضوع است.

بیژن ذوالفقار نسب چندی پیش از سمت خود در مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، استعفا کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما