شناسهٔ خبر: 52169240 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعزام به عتبات سرعت گرفت

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: با سرعت گرفتن اعزام‌های سازمان یافته، در ۷۰ روز گذشته حدود ۱۳ هزار زائر به عتبات عالیات رفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، به استقبال زائران از سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات اشاره کرد و تعداد زائرانی را که از ۲۳ آبان تاکنون در قالب کاروان‌های زیارتی به اعتاب مقدسه درعراق اعزام شده اند نزدیک به ۱۳ هزار نفر اعلام کرد.

وی گفـت: در این مدت زائران از ۱۸ استان سازماندهی و از هفت ایستگاه پروازی تهران، کرمان، یزد، مشهد، ساری، تبریز و اصفهان به عراق اعزام شده اند و از ۱۲ بهمن نیز ایستگاه پروازی شیراز فعال خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ شرکت در ۱۸ استان به مشتاقان سفر به عتبات عالیات خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در برخی استان‌ها مانند خوزستان زائران در انتظار از سرگیری سفر‌های زمینی به عراق هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج همچنین به اعزام ۸ گروه ۲۴ نفره دریک ماه گذشته به دمشق اشاره کرد و از کاهش قیمت بسته‌های این سفر زیارتی خبرداد.

وی افزود: در سامانه جدید سازمان حج و زیارت ریز هزینه بسته‌های سه و چهار شب سفر سوریه برای زائران اطلاع رسانی شده است.

در ادامه این نشست، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی کاروان‌های پنجاه نفره سفر به دمشق اشاره کرد و گفت: بسته سفر یک هفته‌ای زیارت بارگاه حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) هم در دستور کار قرار دارد.
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست بر لزوم دقت عمل و هوشمندی در برنامه ریزی سفر زائران به سوریه و زیارت حرم‌های مطهر تاکید کرد و اطلاع رسانی درخصوص این سفرمعنوی همراه با ارائه خدمات مطلوب به زائران را موجب استقبال بیشتر مشتاقان زیارت حرم اهل بیت (علیهم السلام) دانست.

درادامه این جلسه، همچنین آخرین اخبار و تحولات در حوزه‌های حج و عمره بررسی و اعلام شد تاکنون ازمنابع رسمی دولت و وزارت حج عربستان دستورالعمل و خبری درخصوص برگزاری و یا برگزار نشدن حج آینده منتشر نشده است و سازمان حج و زیارت همچون دیگر کشور‌های اسلامی امیدوار است که دعوتنامه مذاکره درخصوص حج آینده با مسئولان سعودی را دریافت کند.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت هم درباره ویژگی‌های سامانه جامع زیارت که بر اساس فرآیند‌های جدید این سازمان طراحی شده و درحال تکمیل است گزارش داد و حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز امیدواری کرد که با استفاده کامل از این سامانه، برنامه ریزی برای اعزام کاروان‌ها و دریافت اطلاعات سفر‌های زیارتی برای زائران هرچه بیشتر تسهیل شود.

درابتدای این جلسه نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت به محور‌های مطرح شده در دیدارمداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با رهبرمعظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواستار بازنگری در وظایف مداحان و روحانیون اعزامی به عتبات با توجه به نکات مطرح شده دراین دیدار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با مهم خواندن سخنان رهبر انقلاب اسلامی در موضوع جهاد تبیین تصریح کرد: امروز که دشمنان اسلام، نظام و انقلاب را هدف گرفته اند همه باید با بیان متقن و محکم در مسیر دفاع از خون پاک شهدا و اهداف بلند امام امت (ره) و مقام معظم رهبری گام برداریم.

نظر شما