شناسهٔ خبر: 52169155 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۴ بهمن ۱۴۰۰

کارشناس سازمان هواشناسی از جو آرام و پایدار در بیشتر نقاط کشور تا روز پنجشنبه خبر داد و گفت: از اواخر هفته با ورود یک سامانه بارشی بیشتر نقاط نیمه شمالی بارش خواهند داشت.

صاحب‌خبر -
آقای مرتضی ضرابی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: از امروز تا پس فردا جوی پایدار در کشور حاکم خواهد بود که شرایط را برای افزایش غلظت آلاینده‌ها بخصوص در شهر‌های صنعتی مثل تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز و ارومیه مهیا خواهد کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_7549741"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3342855/7549741?width=600&height=340"></script></div>
 
وی افزود: شاخص کیفیت هوا امروز در تهران ۱۳۶ است که هوای تهران را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است بنابراین به سالمندان و بیماران و کودکان توصیه می‌کنیم از رفتن به فضای باز خودداری کنند.
 
ضرابی افزود: از روز چهارشنبه یک سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که استان‌های غرب و شمال غرب را از بارش‌های به شکل باران و برف بهره مند می‌کند و به تدریج سواحل غرب خزر و ارتفاعات البرز و زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از روز پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت و از جمعه نیز، استان‌های شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارش خواهند داشت.
 
وی با اشاره به سرمای هوا گفت: بجز استان‌های شمال غرب، در سایر استان‌ها روند افزایش دما را تا سه روز آینده خواهیم داشت و یخبندان شبانه در شمال غرب کشور همچنان ماندگار است، اما از پنجشنبه و جمعه شاهد کاهش دمای مجدد در نیمه شمالی بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما