شناسهٔ خبر: 52169039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخالفت اغلب آمریکایی‌ها با نامزد شدن دوباره ترامپ و بایدن برای انتخابات

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد اندکی از رای دهندگان به نامزدی دوباره ترامپ یا بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، تمایل دارند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- با وجود آن که بایدن بار‌ها اعلام کرده است که قصد دارد برای دور دوم ریاست جمهوری خود نیز نامزد شود، ترامپ هنوز به طور رسمی در مورد اینکه آیا برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد، به طور رسمی موضعی اعلام نکرده است.

مجله نیوزویک در گزارشی نوشت: این در حالی است که کمتر از یک سوم از رای دهندگان می‌گویند علاقه‌مند هستند که یکی از این دو نفر برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ , نامزد شود.

در یک نظرسنجی مرکز تحقیقات امور عمومی "اسوشیتدپرس-نورک" از بزرگسالان آمریکایی سوال شده است که آیا علاقه دارند که ترامپ یا بایدن برای انتخابات سال ۲۰۲۴ بار دیگر نامزد شوند که اغلب پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که دوست ندارند شاهد نامزدی هیچ یک از این دو نفر برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشند.

تنها ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که خواستار نامزدی دوباره بایدن هستند و این در حالی است که محبوبیت ترامپ اندکی کمتر است و تنها ۲۷ درصد از نظر دهندگان می‌گویند خواستار نامزدی وی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند. این در حالی است که ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند تمایل ندارند که بایدن برای یک دوره دیگر نامزد شود. از سوی دیگر ۷۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند با نامزدی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخالف هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تنها ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان عملکرد بایدن را در اولین سال حضورش در سمت ریاست جمهوری آمریکا تائید می‌کنند.

شصتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما