شناسهٔ خبر: 52162394 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

جزئیات آغاز پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن
بر اساس اعلام وزیر اقتصاد پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی آغازشده است و صحبت‌های معاون وزیر اقتصاد حاکی از آن است که شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و ... می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.
به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در راستای دستور رئیس‌جمهور به بانک‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات خرد به مردم از طریق اعتبارسنجی به جای اخذ وثیقه یا ضامن، اعلام کرد که با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را "بدون ضامن" انجام دهند.
در این زمینه، توضیحات تکمیلی معاون امور بانکی وزیر اقتصاد حاکی از آن است که شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و ... می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند. همچنین، طبق اعلام عباس حسینی، متقاضیان دریافت وامی بالای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید علاوه بر ارائه گواهی کسر از حقوق، یک سفته یا چک نیز تحویل دهند. علاوه براین، تازه‌ترین اعلام وزیر اقتصاد نیز حاکی از آن است که در گام اول برای اینکه بلافاصله دستور رئیس‌جمهوری اجابت شود، دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی بدون ضامن شامل مستمری‌بگیران و شاغلین و بازنشستگان شد اما در گام‌های آینده جامعه هدف قطعاً فراگیرتر خواهد شد.

افزایش آلودگی هوا در چهارکلانشهر
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آسمان صاف کشور، افزایش آلودگی هوای چهارکلانشهر، ماندگاری هوای سرد در غرب و افزایش دما تا ۸ درجه سانتی‌گراد در نیمه شمالی کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی تا روز سه‌شنبه (۳ تا ۵ بهمن‌ماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
وی اضافه کرد: دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ بهمن‌ماه) در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده دور از انتظار نیست. با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) در چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، غرب کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در سایر مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی و وزش باد رخ می‌دهد.
به گفته ضیاییان تا چهارشنبه (۳ تا ۶ بهمن‌ماه) در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی ۴ تا ۸ درجه‌ای دما به ویژه در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز ۴ بهمن‌ماه صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد و طی ‌سه‌شنبه (۵ بهمن‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دیروز (۳ بهمن‌ماه) کیفیت هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرارگرفته است و آلودگی هوا تا آخر وقت افزایش می‌یابد. تداوم این شرایط جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. استمرار پایداری و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه (۳ بهمن‌ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث تجمع ذرات معلق می‌شود و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با آغاز تردد خودروها در صبح روز دوشنبه (۴ بهمن‌ماه) بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. تجمع آلاینده‌ها در طول روز نیز ادامه خواهد داشت. افزایش ترافیک همراه با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۴ بهمن‌ماه) و عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما