شناسهٔ خبر: 52159376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یحیی سریع: در عملیات «طوفان یمن ۲» عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد با چندین فروند موشک بالستیک و پهپاد عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - ساعاتی پس از حمله موشکی نیرو‌های مسلح یمن به امارات و فعال شدن پدافند هوایی و آژیر هشدار در این کشور، یحیی سریع در بیانیه‌ای جزئیات این عملیات را منتشر کرد. بنابر اظهارات سخنگوی نیرو‌های مسلح یمنی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات «طوفان یمن ۲» اهداف حیاتی و حساسی را با موشک‌های بالستیک ذوالفقار در ابوظبی و با پهپاد‌های صماد ۳ اهدافی را در دبی امارات هدف قرار داده است.

به گزارش المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: با پهپاد‌های صماد ۱ و قاطف کی ۲ تعدادی از پایگاه‌های نظامی را در عمق عربستان در منطقه شروره و سایر مناطق منهدم کردیم. تعدادی از مواضع حیاتی و حساس در جیزان و عسیر عربستان هدف موشک‌های بالستیک یمن قرار گرفتند.

این مقام یمنی بار دیگر از شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاران خارجی خواست امارات را ترک کنند چرا که این کشور دیگر امن نیست و عملیات نیرو‌های مسلح یمن مادامی که عملیات‌های خصمانه علیه یمن و محاصره مردم ادامه داشته باشد، تداوم خواهد داشت.

منابع خبری بامداد امروز (دوشنبه) از شنیده شدن صدای چهار انفجار شدید در ابوظبی پایتخت امارات و توقف پرواز‌ها در فرودگاه ابوظبی خبر دادند. وزارت دفاع امارات مدعی شد دو فروند موشک نیرو‌های مردمی یمن را در آسمان جنوب این کشور رهگیری کرده است و بقایای این موشک‌ها در اطراف ابوظبی به زمین افتاده است.

تلویزیون الجزیره نیز در ساعات ابتدایی امروز به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد پدافند هوایی عربستان یک موشک بالستیک را که به طرف ظهران در جنوب این کشور شلیک شده بود، منهدم کرد.

بیشتر بخوانید:

نیرو‌های مسلح یمن دوشنبه گذشته با چند فروند پهپاد صماد ۳ و ۵ موشک بالستیک و کروز، تاسیسات نفتی و محوطه درحال ساخت فرودگاه ابوظبی را در پاسخ به حضور امارات در جنگ ۷ ساله علیه یمن، هدف قرار دادند.

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت معتقد است زمانی که رژیم صهیونیستی آسیب ببیند به امارات و سعودی‌ها دستور خواهد داد تجاوز خودشان را به یمن متوقف کنند. او ماشین رسانه‌ای که برای عادی سازی روابط با اشغالگران تلاش می‌کند را توجیه کننده کشتار‌ها در یمن را معرفی کرد.

نزدیک به ۷ سال است که یک ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما