شناسهٔ خبر: 5215788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

تیم ملی تکواندو ایران در آستانه قهرمانی جهان

تیم ملی تکواندو مردان ایران تنها یک گام تا تصاحب جام قهرمانی مسابقات جهانی در روسیه فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فدراسیون تکواندو، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان از روز 22 اردیبهشت ماه باپیکار875 تکواندوکار از 144کشور در ورزشگاه 'تراکتور' شهر چلیابینسک روسیه آغاز شده وتیم ملی کشورمان در بخش مردان با 2 طلای فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره و همچنین راهیابی یعقوبی به مرحله نیمه نهایی و برد اول مهدی خدابخشی و راهیابی این بازیکن به مرحله سوم در مسابقات جهانی، تاکنون باکسب 53 امتیاز تنها یک گام تا قهرمانی جهان فاصله دارد.

حذف زودهنگام نمایندگان روسیه وکره جنوبی در دو وزن امروز شانس این دو تیم را برای کسب عنوان قهرمانی بسیارکم کرد و اگر نماینده ازبکستان طلای وزن منهای 80 کیلوگرم را تصاحب کند و ایران به مدالی بهتر از برنز در دو وزن منهای 63 و 80 کیلوگرم نرسد، تیم تکواندوی کشورمان عنوان قهرمانی را از دست خواهد داد.

درهمین حال مهدی خدابخشی نماینده ایران در رقابتهای امروز وزن منهای 80 کیلوگرم تکواندوی قهرمانی جهان صبح با شکست نماینده یونان راهی مرحله بعد شد.

خدابخشی پس از یک دور استراحت به مصاف 'نیکولاس تزلوس' از یونان (نایب قهرمان اروپا) رفت که در پایان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید و به مرحله بعد راه یافت.

خدابخشی در ادامه باید با برنده دیدار فیلیپین و برزیل رقابت کند.

شکرانه ایزدی نماینده ایران در وزن منهای 62 کیلوگرم زنان نیز با قبول شکست برابر قهرمان اروپا از دور رقابتها کنار رفت.

همچنین عصرامروز (دوشنبه) کیمیا علیزاده و ابوالفضل یعقوبی برای رسیدن به مرحله فینال اوزان خود به مصاف رقبایشان می روند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان بامداد روز چهارشنبه (30 اردیبهشت ماه) ساعت 3:40 صبح به ایران بازخواهد گشت.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نظر شما