شناسهٔ خبر: 52157840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی و آغاز بارش باران و برف از روز چهارشنبه/ نفوذ مجدد توده هوای سرد و کاهش دما در آخر هفته

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی و آغاز بارش باران و برف، وزش باد از روز چهارشنبه در کشور خبر داد و اعلام کرد: از امروز تا اواسط روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر نقاط افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی، از امروز تا اواسط وقت روز چهارشنبه هفته جاری برای بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف و جوی آرام و پایدار پیش بینی شده است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند کرج، تهران، اراک و اصفهان باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

امروز و فردا در ارتفاعات استان آذربایجان غربی بارش پراکنده خواهیم داشت و بعدازظهر روز چهارشنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.
 
از اواسط وقت روز چهارشنبه این هفته با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در غرب و ارتفاعات البرز، همچنین زاگرس مرکزی بارش‌ها به تدریج آغاز می‌شود.
 
روز پنجشنبه گسترش فعالیت سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود؛ همچنین در سایر مناطق شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.
 
بارش‌ها روز جمعه در سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز،‌ مناطق شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب ادامه می‌یابد.
 
از امروز تا روز چهارشنبه ماندگاری هوای سرد در غرب و شمال غرب کشور را خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی دما بین ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی شده است.
 
روز پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد در غرب و جنوب غرب کشور و روز جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.
 
روز چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. این شرایط روز پنجشنبه در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق،‌ جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.
 
دریای خزر در روز‌های پنجشنبه و جمعه، نیمه غربی خلیج فارس روز پنجشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز  روز جمعه مواج است.
 
آسمان تهران امروز صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا نیز نیز حاکم است؛ بیشترین و کمترین دمای پایتخت امروز ۱۱ و صفر درجه  خواهد بود.
 
بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای گرم‌ترین و ارومیه با بیشینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
انتهای پیام/

نظر شما