شناسهٔ خبر: 52156641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حمیدرضا ترقی:

حزب اصلاح طلب، اتحاد ملت، که خواستار عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل شده، باید منحل شود

اخیراً دبیرکل حزب اتحاد (مشارکت سابق) نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و از ایشان خواسته است تا مقدمات دستور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به بهانه «ورزش» فراهم کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اخیراً دبیرکل حزب اتحاد (مشارکت سابق) نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و از ایشان خواسته است تا مقدمات دستور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به بهانه «ورزش» فراهم کند. منصوری در نامه اش نوشته است که اگر دولت ایران دستور به عادی سازی با رژیم صهیونیستی ندهد، کل ورزش ایران تحریم می‌شود! به نظر پس از ناکامی این موج در خارج از کشور، این مأموریت به داخل منتقل شده و یک حزب اصلاح طلب خواستار به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی شده است.

این اقدام حزب مذکور از چند بعد خلاف قانون اساسی و سیاست‌های کشور وقانون احزاب است.

  1. اولا اعضای شورای مرکزی این حزب براساس بند ج ماده ۴قانون احزاب ازاعضاء موثر حزب منحله مشارکت هستند که بعضا به جرائم ضد امنیت داخلی محکوم شده بودند.
  2. موضع این حزب تخلف محرز، مطابق بند ب ماده ۱۸قانون احزاب، و تبانی با اپوزسیون خارجی وتلاش صهیونیست‌ها برای عادی سازی روابط با کشور‌های اسلامی است که مخالف مصالح ملی امت اسلامی و اسلام است.
  3. این موضع خلاف بند پ تبصره ماده ۱۸، قانون احزاب، یعنی خلاف اصول مصرح قانون اساسی، در سیاست خارجی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی نسبت به حکومت جعلی و غیر قانونی، اسرائیل است.
  4. وقتی دولتی جعلی و فاقد مشروعیت است، چگونه نماینده او بهرعنوانی حتی ورزش باید برسمیت شناخته شود؟
  5. اقدام حزب مذکور برخلاف بند ب ماده ۱۸قانون احزاب، ایجاد شکاف در میان صفوف ملت یکپارچه ایران در برابر رژیم غیر قانونی و کودک‌کش و اشغالگر صهیونیست است.

لذا با توجه به سابقه عناصر این حزب در فتنه‌های گذشته‌ی کشور و همسویی مستمر آن با دشمنان نظام جمهوری اسلامی، از کمیسیون ماده ۱۰احزاب درخواست میشود با رسیدگی به این تخلفات و مواضع حزب مذکور نسبت به انحلال آن اقدام نمایند.

این رفتار در شرایطی صورت گرفته که اخیرا در کشور‌های اروپایی تکذیب ماجرای مشکوک هولوکاست، جرم تلقی شده است ..!

نظر شما