شناسهٔ خبر: 52155940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان :

زنجان درحوزه کشاورزی از ظرفیت‌های کمی و کیفی بالایی برخوردار است

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان در حوزه کشاورزی و آبزی پروری دارای ظرفیت‌های کمی و کیفی خوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه با استعداد بخش کشاورزی استان زنجان از جنبه‌های مختلف قابل بیان است، گفت: هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی زنجان رتبه خوبی در بحث صنایع غذایی دارد و برای مثال زردآلودی ماهنشان در بحث استفاده از کود و سم در رده پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به نرم جهانی منتشر شده از سوی فائو در باره استفاده از کود و سم، گفت: بر اساس آمار منتشره کشور ایران از نرم جهانی و زنجان هم از نرم کشوری پایین‌تر است.

تاراسی با بیان اینکه درخواست داریم زنجان در کارگاه‌های علمی کشاورزی فعال ظاهراً شود، تصریح کرد: جلسات قرارگاه امنیت غذایی بطور مستمر با مشارکت همه دستگاه‌های دخیل و با محوریت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در جلسه امنیت غذایی مقرر کردیم که جمعه بازار باید برقرار شود، تصریح کرد: همچنین قرار شد که خودروهای سیار فروش میوه نباید دایر شود.

تاراسی با اشاره به برخی از وظایف محوله به جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح یاوران تولید نیز از دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی است که مصوبات خوبی داشته است.

وی به بحث همکاری با مراکز علمی پژوهشی زنجان هم تأکید کرد و گفت: قطعاً مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نیز به دستاوردهای خوبی در مباحث علمی به دست خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) گفت: زندگی‌هایی که ما داریم، تقسیم‌بندی شده است، یعنی یک نوع زندگی گیاهی است.

حجت الاسلام حسینی افزود: دومین بحثی که مطرح است، زندگی عرفانی است و یک عده نیز برای آخرت زندگی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: یکی از زندگی‌ها زندگی طیب و پاک است که این نوع زندگی مگر باعفت و پاک‌دامنی میسر نمی‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه پنج راه برای رسیدن به حیات طیبه وجود دارد، گفت: علمای هر علمی احیاکنندگان قلوب هستند.

وی با بیان اینکه یاد گرفتن علم بر هر شخصی واجب و لازم است، افزود: کلمه علم ۷۷۹ بار در قرآن تکرار شده است و آن چیزی که بر سر انسان آمده از جهل نشأت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با تأکید بر لزوم بحث تحقیقات در سازمان جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات و تحقیقات خوبی در این سازمان باشیم.

نظر شما