شناسهٔ خبر: 52154971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز در جلسه علنی شورای شهر تقدیم شورا شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - رنجبر شهردار تبریز گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز به نسبت امسال ۳۳ درصد افزایش یافته و مبلغ کل آن هشت هزار و ۲۰ میلیارد تومان است.

بودجه شهرداری بر اساس اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله، چشم‌انداز دوازده ساله و سیاست‌های ابلاغی شورای شهر تدوین شده است.

محوریت بودجه سال آتی شهرداری تبریز، توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت انقباضی هزینه‌ها، پروژه‌های خاص و اساسی، مناطق کم‌برخوردار، توجه به نظرات شهروندان، ارزش‌افزوده مناطق، برنامه‌های قرارگاه اقدام، درآمد پایدار شهرداری، توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه پارک‌های محله‌ای و فضای سبز و توجه به خدمات محله‌ای است.

بودجه عمرانی سال آینده ۷۱ درصد کل بودجه شهرداری است که ۶۰ درصد بودجه عمرانی شامل پروژه‌های کلان عمرانی است که توسعه مسیرگشایی‌ها، پروژه مقبره‌الشعرا، پارک بزرگ تبریز، پل‌های در دست احداث، بافت چوخورلار، تقاطع‌های غیرهمسطح و سایر پروژه‌ها در ذیل این بودجه تعریف شده‌اند.


۲۹ درصد کل بودجه شهرداری تبریز نیز شامل هزینه‌های جاری است.

 در بودجه سال ۱۴۰۱ به توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است.

در بودجه سال آینده برای ۵۳۵ پروژه در شهرداری مرکز و مناطق و ۱۳۶ پروژه در دست اجرای سازمان‌ها ردیف بودجه تعریف شده و درکنار آن با توجه به نیاز شهر و شهروندان ۹۵ پروژه جدید نیز در بودجه سال آتی تعریف شده است که اجرایی می‌شود.

 متاسفانه در بودجه سال آینده از اوراق مشارکت دولتی که همه ساله در حدود ۶۰۰ میلیارد بود خبری نیست و دولت سهم خود را از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز پرداخت نمی‌کند.

اولویت شهرداری تبریز در بودجه سال آتی  مناطق کم برخوردار شهر است.

در کنار این برنامه با تعریف پروژه و ارائه خدمات در مناطق برخوردار شهر، می‌توان به تحقق سیاست توسعه متوازن و همچنین عدالت اجتماعی امیدواریم.

 حرکت به سمت محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت شهری نقاط قوت بودجه سال آینده شهرداری تبریز است و در این راستا برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت حاشیه شهر و مسیرگشایی امتداد ۴۲ متری انقلاب اختصاص یافته است.

 در بودجه سال آتی برای بخش‌هایی همچون مترو، اتوبوسرانی، هوشمندسازی شهر و اجرای پروژه‌های مشارکتی مثل پارک بزرگ تبریز، توسعه شبکه فیبر نوری، خدمات محله‌ای اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما