شناسهٔ خبر: 52136547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت الله خاتمی در یادوارده شهید گمنام در آوه:

امروز بیشترین و بزرگترین خیانت نا امید کردن مردم است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف گفت: نا امید کردن مردم بزرگترین خیانت است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران وعضو مجلس خبرگان رهبری در یادوارده شهید گمنام آوه شهرستان ساوه با اشاره به موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف به بیان موضوعات مختلف به شرح زیر پرداخت.

در فضای مجازی برخی‌ها با شیطنت، موفقیت‌های دکوری شمنان ایران اسلامی را به عنوان بهشت موعود به مردم نشان داده و موفقیت‌های داخلی را کوچک جلوه می‌دهند و مردم را ناامید می‌کنند که امروز بیشترین و بزرگترین خیانت ناامید کردن مردم است.

منشا گرفتاری‌ها و مشکلات کشور آمریکاست که گویا با تعطیل کردن سیاست خارجه خود، روی تخریب کشور ایران متمرکز شده است که به فضل الهی شاخ این غول شکسته شده و باز هم شکسته‌تر خواهد شد.

از جلوه‌های نظام اسلامی تلاش برای وحدت حول محور ولایت است که از مصادیق بارز آن ولایت مولا حضرت علی (ع) بوده که ولایت فقیه ما قطره‌ای از ان دریای ولایت است

همه مدیون شهدا گمنام هستیم که نامدارترین افراد در آسمان‌ها هستند، مجالس شهدا در واقع بیعت با حضرت زهرا (س) است که بی شک، براساس روایات متعدد از نبی مکرم اسلام (ص)، شخصیت والای جهان هستی و کانون فضائل در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شوند.

جلوه برجسته‌ی زندگی حضرت فاطمه (س) غیرت دینی است، ولایت، حجت شرعی، دنیوی و اخرویست و تجلی غیرت دینی در امر به معروف و نهی از منکر، داشتن رابطه مکتبی، دفاع از نظام اسلامی تجلی پیدا می‌کند.

استکبار ستیزی و تسلیم حرف زور نشدن از مصداق‌های غیرت دینی است و در کشور براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری، هیچ کس مخالف مذاکره نیست، اما بخاطر اینکه مردم ما ملت عاشورایی هستند، هیچ گاه زیر بار حرف زور از گذشته نرفته و نخواهیم رفت.

زورگویی‌های آمریکا بر علیه ملت ایران غیرقابل پذیرش است، کشور آمریکا به خیال خود قصد دارد ما را در آن سوی میز قرار داده و می‌خواهد هر آنچه را که می‌گوید ما بپذیریم؛ که آمریکا غلط کرده و همیشه ملت ما در دهان این کشور زده و خواهد زد.

سیاست ما در مذاکرات از گدشته تاکنون؛ لغو تمام تحریم‌ها بوده و تعلیق را قبول نداریم و کاملا روشن است که ایران هرگز زیر بار زور نخواهد رفت و اگر آمریکا و کشور‌های اروپایی در خیال خام خود، ایران را تسلیم زورگویی‌های خود، می‌کنند؛ مطمئن باشند که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

در موضوع سیاست خارجه کشور و سفر رئیس جمهور به روسیه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی بوده است و این به معنای قطع رابطه با شرق و قطع رابطه با غرب نبوده بلکه به معنای آن است که به شرق و غرب اجازه موثر بودن در سرنوشت مان را نمی‌دهیم.

آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: آنچه امروز در سیاست خارجه اتفاق افتاده است در راستای خط ولایت و امام بوده و ما براساس حفظ منافع کشور، بجز رژیم صهیونیستی که از ریشه جعلی و غاصب بوده و کشور آمریکا، با همه‌ی دنیا، براساس حکمت عزت و مصلحت، ارتباط برقرار می‌کنیم.

انتهای پیام / ج

نظر شما