شناسهٔ خبر: 52136476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرصت طلایی فیفا به بوشهر/ رونق اقتصادی با جام جهانی قطر

جام جهانی در کشور قطر با توجه به همسایگی نزدیک با استان بوشهر می‌تواند نقطه عطفی در راستای گردشگری و جذب توریست باشد و مسؤولان استان می‌بایست تمام تلاش خود را در این خصوص با توجه به فرصت کم تا شروع این رویداد بزرگ ورزشی در دنیا انجام دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس -بوشهر، محمدرضا زائری: استان بوشهر دارای ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی است. بنادر استان بوشهر یکی از بنادر قدیمی ایران و نزدیکترین استان به کشور قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ با فاصله ۱۴۰ کیلومتری به شمار می‌آید که یک امتیاز بزرگ و فرصتی طلایی به لحاظ جذب گردشگر و ایجاد فرصت‌های اقتصادی به شمار می‌رود.
وجود ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و سابقه دیرینه مبادلات تجاری و بازرگانی میان مردمان تاجر پیشه بوشهر با قطری‌ها مزیت دیگری است تا این استان بتواند به مرکز تامین نیازهای کشور قطر به ویژه در زمینه صادرات و حتی گردشگری تبدیل شود.

برای بهره‌مندی از فرصت جام جهانی قطر دستگاه‌های اجرایی علی الخصوص استانداری بوشهر نشست‌ها و کارگروه‌های مختلفی با فعالان حوزه گردشگری نیز برگزار کرده‌اند و باید دید تا چقدر عملی خواهد شد و بوشهر می‌تواند از این فرصت طلایی استفاده کامل را ببرد.

اقدامات خوبی در راستای جذب گردشگر جام جهانی انجام داده‌ایم
محمد حسین ارسطوزاده مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به تبلیغات منفی که علیه جمهوری اسلامی می‌شود ولی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند فرصت خوبی برای کشورمان باشد که با جذب توریست و گردشگر بتوانیم به جهان اقتدار کشورمان را ثابت کنیم و تبلیغات منفی و غیر واقع بینانه دشمنان ایران را نقش بر آب کنیم.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر بهترین فرصت برای پذیرایی از گردشگران جام جهانی خواهد بود عنوان کرد: قطر نزدیک‌ترین همسایه به استان ما می‌باشد و در تداوم این موضوع فرصتی خیلی خوب خواهد بود و در سطح وزارتخانه اقداماتی از طریق وزارت امورخارجه، وزارت کشور، فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، بنادر و دریانوردی و هواپیمایی صورت گرفته است و بوشهر می‌تواند نقشی پررنگ در راستای میزبانی از گردشگران و مسافران جام جهانی قطر داشته باشد.

ارسطوزاده با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی در این خصوص صورت گرفته اظهار کرد: در بحث مسافرت‌های هوایی و دریایی از کشور مبدأ به ایران نشست‌های خوبی برگزار کردیم تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری استان را به معرض دید مسافران جام جهانی قرار دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در راستای استانداردسازی هتل‌ها نیز بیان کرد: در این خصوص اقدامات موثر و خوبی انجام گرفته و می‌توانیم از ظرفیت‌های که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم.

احداث هتل ۴ ستاره کنگان

وی تصریح کرد: هتل چهار ستاره کنگان که از استاندارد لازم برخوردار است مورد بهره برداری قرار دهیم که می‌تواند امر مهمی در جذب گردشگر باشد.

ارسطوزاده با بیان اینکه تبلیغات محیطی نیز در این خصوص صورت گرفته اضافه کرد: ما در بحث سفرهای دریایی نیز کارهای خوبی انجام داده‌ایم که مهمترین آن می‌توان به کشتی رویای دریا با ۴۰۰ سرنشین اشاره کرد که در مدار گردشگری استان قرار گرفته است.

 

می‌توانیم نقش پررنگی در پذیرایی از تماشاگران داشته باشیم
در ادامه این گزارش پای صحبت‌های محمد تقی ایرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نشستیم که در این خصوص به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: استاندار جدید بوشهر در بدر ورودش به استان تحولی در حوزه تأمل با کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس ایجاد کردند و مباحث اقتصادی، تجاری و گردشگری را پایلوت قرار دادند.

وی تصریح کرد: استاندار بوشهر دیدارهای با سفرای ایران، امارات، کویت و قطر برای توسعه و بهره برداری استان بوشهر با توجه به ظرفیتی که در این کشورها وجود دارد داشته است.

ایرانی با بیان اینکه می‌توانیم نقش پررنگی در پذیرایی از تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشیم اظهار کرد: در حوزه کشور قطر با توجه به تحریم‌های که از سوی کشورهای هم پیمان با عربستان سعودی علیه این کشور شد ایران پشتیبان قطر در صادرات محصولات کشاورزی و دیگر اقلام حمایتی می‌باشد که از طریق بندر دیر انجام می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای گردشگران جام جهانی قطر داریم یادآور شد: با توجه به برنامه‌ای که برای جام جهانی در آبان ماه داریم که از مهمترین رویدادهای ورزشی در دنیا محسوب می‌شود ما می‌توانیم ظرفیت‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: آقای استاندار تأکید دارند که از ظرفیت‌های استان به لحاظ اقامتی، پشتیبانی و تأمین برخی امکاناتی که قطر نیازمند است پشتیبانی کنیم.

محمد تقی ایرانی در ادامه اضافه کرد: در ماه گذشته هیاتی از کشور قطر به بوشهر آمدند و ملاقاتی با استاندار داشتند و همچنین بازدیدی از ظرفیت و ساختار بندر دیر نیز صورت گرفت؛ به دنبال این بازدید هیات قطری در صدد هستیم که برای ادامه این تعاملات به قطر برویم و تفاهم نامه‌ای در حوزه‌های مختلف با این کشور برقرار کنیم و این بحث‌های است که صورت گرفته و در حال انجام است گرچه قطر می‌بایست پیشنهاد بدهد که ما ظرفیت‌ها را در اختیار آن‌ها بگذاریم.

ایرانی با مهم خواندن استان بوشهر و نقش پررنگ آن در خلیج فارس نیز اظهار کرد: با ظرفیت نفت و گاز و همچنین پتروشیمی در خلیج فارس و خاورمیانه به لحاظ صادرات نقشی مهم داریم و مردم عسلویه میعاناتی که در صف صادرات است را می‌بینند، در این حوزه به اشباء رسیده‌ایم و حتی به تمام دنیا می‌توانیم صادر کنیم.

فرصت سوزی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان برای اولین بار در خاورمیانه و آن هم در کشور قطر نزدیک‌ترین همسایه به استان بوشهر برگزار می‌شود مسؤولان استان می‌بایست با فعال کردن تورهای گردشگری و ورزش‌های آبی و همچنین برپایی نمایشگاه‌ها و معرفی جاذبه‌های استان بوشهر نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی به استان داشته باشند.

در کنار تمامی این موارد ذکر شده توسعه حمل و نقل دریایی منظم میان بوشهر و دوحه با استفاده از کشتی‌های باربری و مسافربری می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و مسرولان استان نباید این فرصت طلایی را از دست داده و با تأمل و همکاری لازم از ظرفیت‌های استان در جذب گردشگران استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما