عزت اله عبدخانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری موج موج اظهار داشت: عدم شفافیت قیمت کالا از مشکلات موجود در بازار است که با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا ، فاصله بین تولیدکننده با شبکه توزیع مشخص می شود.
معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت ایلام بیان کرد: مزیت این طرح شفافیت قیمت گذاری توسط عوامل زنجیره تولید ، توزیع و عرضه کنندگان است و فروشندگان باید سود متعارف را در شکل رقابتی و حداکثر تا سقف ابلاغی اعمال نمایند و قطعا با اجرای کامل این طرح ، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد.
عبدخانی ادامه داد :در فاز اول این طرح انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو از تاریخ 27 آذرماه و انواع پودر لباسشویی، دستمالکاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از تاریخ 4 دیماه سال جاری مکلف به درج قیمت تولیدکننده شدند.
وی در پایان گفت: فاز دوم این طرح نیز که از 19 دیماه اجرایی شده، شامل انواع لنت ترمز، فیلتر روغن ، روغن موتور ، محصولات شوینده ، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی است.
نظر شما