شناسهٔ خبر: 52135459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

عزت‌اله عبدخانی:

شفافیت قیمت ، از مزایای درج قیمت بر روی کالاهاست

موج نیوز

معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت ایلام از اجرای طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی از کالاها خبر داد.

صاحب‌خبر -

عزت اله عبدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج موج اظهار داشت: عدم شفافیت قیمت کالا از مشکلات موجود در بازار است که با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا ، فاصله بین تولیدکننده با شبکه توزیع مشخص می شود.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت ایلام بیان کرد: مزیت این طرح شفافیت قیمت گذاری توسط عوامل زنجیره تولید ، توزیع و عرضه کنندگان است و فروشندگان باید سود متعارف را در شکل رقابتی و حداکثر تا سقف ابلاغی اعمال نمایند و قطعا با اجرای کامل این طرح ، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد.

عبدخانی ادامه داد :در فاز اول این طرح انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو از تاریخ 27 آذرماه و انواع پودر لباسشویی، دستمال‌کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از تاریخ 4 دیماه سال جاری مکلف به درج قیمت تولیدکننده شدند.

 وی در پایان گفت: فاز دوم این طرح نیز که از 19 دیماه اجرایی شده، شامل انواع لنت ترمز، فیلتر روغن ، روغن موتور ، محصولات شوینده ، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی است.

نظر شما