شناسهٔ خبر: 52134654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

درگیری ها در یمن؛ افزایش شمار کشته شدگان/ جنگنده‌های سعودی «تعز»، «صعده» و «الحدیده» را بمباران کردند/ ارتش یمن ۴ موشک بالستیک پرتاب کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- تنش و درگیری در یمن نسبت به گذشته گستردگی چشمگیری پیدا کرده است. جنگنده های سعودی مدام بمباران استان های مختلف یمن را در دستور کار قرار می دهند. نیروهای یمنی نیز سعی دارند در اقداماتی تلافی جویانه مواضع ائتلاف سعودی در یمن را مورد هدف قرار دهند. براساس آخرین خبر پس از حمله ارتش یمن به تجمعات سعودی ها بیش از 120 نفر کشته و زخمی شدند. همچنین بمباران استان های یمن تاکنون 20 کشته و زخمی به دنبال داشته است.

 ۳ شهید و ۱۷ زخمی در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به الحدیده یمن

۳ شهید و ۱۷ زخمی در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به الحدیده یمن ۳ شهید و ۱۷ زخمی در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به الحدیده یمن منابع یمنی شامگاه شنبه از برجا ماندن ۲۰ شهید و زخمی در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی- اماراتی به ساختمان مخابرات در الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش المسیره، منابع یمنی شامگاه شنبه از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ساختمان مخابرات در شهر الحدیده خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در حمله جنگنده‌های سعودی به الحدیده ۳ نفر شهید و ۱۷ نفر دیگر هم مجروح شدند.

خبرنگار المسیره همچنین گزارش داد که در این حمله شماری از کودکان یمنی هم که در یک مرکز ورزشی در نزدیکی این ساختمان حضور داشتند، شهید و زخمی شدند.

منابع یمنی در عین حال از تداوم عملیات نیروهای امدادی برای جستجوی اجساد قربانیان و نجات یافتگان احتمالی از زیر آوارها خبر دادند.

جنگنده‌های سعودی همچنین در حمله به منطقه «وادی خیوان» واقع در بخش «سفیان» استان عمران دو خودرو را هدف قرار دادند که در پی آن یک نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

بمباران گسترده استان‌های «تعز» و «صعده» یمن توسط جنگنده‌های سعودی

بمباران گسترده استان‌های «تعز» و «صعده» یمن توسط جنگنده‌های سعودی بمباران گسترده استان‌های «تعز» و «صعده» یمن توسط جنگنده‌های سعودی جنگنده‌های متجاوز سعودی بامداد امروز مناطق مختلف در استان‌های «تعز» و «صعده» یمن را بمباران کردند.

به گزارش المسیره، سلسله تجاوزات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. سعودی‌ها مناطق مسکونی در نقاط مختلف یمن را هدف حملات خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستان سعودی مناطق مسکونی در استان تعز را بمباران کردند. این در حالی است مناطق مسکونی در استان صعده نیز هدف سنگین‌ترین حملات هوایی توسط سعودی‌ها قرار گرفتند.

پیش از این نیز سعودی‌ها شبکه مخابراتی یمن در استان عمران را هدف شدیدترین حملات خود قرار داده بودند. گفتنی است، به دنبال حملات گسترده یمنی‌ها به قلب ابوظبی امارات، ائتلاف سعودی حملات جنون آمیزی را به نقاط مختلف یمن کلید زده است.

در یکی از آخرین جنایت‌ها، سعودی‌ها با بمباران زندان مرکزی صعده ۸۷ نفر را کشته و بیش از ۲۶۰ تَن دیگر را زخمی کردند. این درحالی است که در دیگر استان‌های یمن ازجمله الحدیده و صنعاء نیز ائتلاف سعودی همچنان به ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

ارتش یمن مواضع مزدوران را با ۴ موشک بالستیک هدف قرار داد

ارتش یمن مواضع مزدوران را با ۴ موشک بالستیک هدف قرار داد ارتش یمن مواضع مزدوران را با ۴ موشک بالستیک هدف قرار داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن تجمعات مزدوران سعودی در استان شبوه با ۴ موشک بالستیک و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مزدوران خبر داد.

به گزارش العهد، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن به لطف خدا توانستند در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی متجاوزان را که با پوشش هوایی فشرده صورت گرفت، دفع کنند.

یحیی سریع تاکید کرد که در جریان این عملیات در منطقه عین در استان شبوه بیش از ١٢٠ مزدور کشته و زخمی شدند و بیش از ١٢ خودروی نظامی نیز منهدم گردید.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که تجمعات مزدوران نیز با ٤ موشک بالستیک هدف قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی شد.

نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه نیز پیشروی گسترده عناصر داعش و مزدوران وابسته به امارات را در منطقه «حریب» و «عین» در مارب را با وجود پوشش هوایی فشرده ناکام گذاشتند. در این عملیات، بیش از ٥٠ مزدور اماراتی کشته و زخمی شدند و تعدادی خودروی زرهی نیز منهدم شد.

ایران حملات ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف متجاوزان به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن که به ویرانی و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از افراد بی‌گناه انجامید را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف متجاوزان به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن که به ویرانی و کشته و زخمی شدن ده ها تن از افراد بی‌گناه انجامید، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حملات، گفت: استمرار حملات نظامی ائتلاف به یمن با سکوت و بی تفاوتی جامعه بین الملل، فروش بدون کنترل سلاح به متجاوزان، اتخاذ رویکرد جانبدارنه و استانداردهای دوگانه در مجامع بین المللی در مواجهه با تجاوز ظالمانه هفت ساله علیه مردم یمن، مسیر دستیابی به صلح عادلانه در این کشور را بیش از پیش دشوار ساخته است.

وی تاکیدکرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای متجاوز به یمن که با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند، در این جنایات شریک بوده و باید در قبال حمایت هایی از این دست نسبت به افکار عمومی مردم دنیا و مردم یمن پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تداوم محاصره و بمباران مردم یمن را نشان دهنده نبود عزم جدی در جهت پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران یمن و اصرار بر رویکرد مخرب نظامی دانست که نتیجه ای جز ویرانی و نابودی کشور عظیم یمن و بی ثباتی در منطقه به همراه نخواهد.

واکاوی زوایای ناگفته حمله یمنی ها به امارات و رسواسازی اهداف آمریکا از پایگاه سازی در کشورهای عربی؛ عطوان بررسی کرد

عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب با اشاره به حمله انصارالله یمن به فرودگاهها و تاسیسات نفتی امارات و پاسخ ائتلاف سعودی- اماراتی که با بمباران اهداف غیرنظامی در شهرهای مختلف یمن و کشته و زخمی شدن ۲۵۰ نفر از جمله شماری کودک همراه بود، نوشت: بیایید این حمله را به انتظار پاسخ اجتناب ناپذیر آن کنار بگذاریم و روی مسئله بسیار مهمی که توجه ما را به خود جلب می کند، تمرکز کنیم و آن هم نحوه برخورد پایگاههای آمریکایی در ابوظبی است که قاعدتاً باید حافظ کشور میزبان، مردم آن و افراد مقیم آن از بیشتر از ۱۶۰ کشور جهان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، عطوان در ادامه با بیان اینکه فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که روز دوشنبه نیروهای خود را در پایگاه «الظفره» در ابوظبی به حالت آماده باش کامل درآورد و به آنها دستور داد در پناهگاههای زیرزمینی که برای بمباران حوثی ها مجهز شده، پناه بگیرند تا در صورت هدف قرار دادن این پایگاه با پهپاد و موشک، آسیبی نبینند، افزود: سوالات زیادی هست که باید در مورد این مسئله مطرح کنیم اما آنها را در موارد زیر خلاصه می کنیم: اول اینکه اگر هدف از این پایگاههای نظامی، محافظت از کشور میزبان در برابر حملات خارجی است، پس چرا با حمله یمنی ها مقابله نکرد و مانع رسیدن آنها به اهدافشان نشد؟

دوم: بر فرض که این پایگاهها به مدرن ترین سامانه های دفاعی بسیار پیشرفته نظیر پاتریوت و رادارهای مدرن مجهز است، پس چرا موشک ها و پهپادهای حوثی ها را قبل و حین ورود آنها به حریم هوایی امارات اول رهگیری و دوم با آنها مقابله نکرد؟

سوم: اگر پناهگاههایی برای محافظت از سربازان آمریکایی در نظیر چنین حملاتی وجود دارد، پس بیش از ده میلیون شهروند و مردم مقیم امارات برای محافظت از خود در برابر چنین حملاتی کجا خواهند رفت؟

چهارم: چه بسا حمله اخیر حوثی ها، حمله ای محدود و تنها یک پیام هشدار آمیز بوده باشد که در آن پهپادهایش تاسیسات و تانکرهای نفتی را هدف قرار داد پس در صورت وقوع جنگ منطقه ای بین ایران و متحدانش از یک طرف و عربستان و امارات به عنوان قلب این جنگ و میدان اصلی آن از طرف دیگر، وضعیت چگونه خواهد بود؛ جایی که پیش بینی می شود صدها هزار موشک و پهپاد و توپ به شهرها و زیرساخت های نظامی و غیرنظامی نظیر نیروگاههای برق و آب و کارخانه های نمک زدایی و چاههای نفت و پالایشگاههای آن شلیک شود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله با فیصل بن فرحان همتای سعودی تماس گرفت و بر پایبندی کشورش به کمک به متحدانش در خلیج (فارس) و تضمین پتانسیل های دفاعی آنها تاکید کرد؛ سوال این است که چرا چنین پایبندی صرفا بعد از حمله حوثی ها و بعد از هفت سال جنگ یمن مطرح شده است؟

نتیجه ای که می خواهیم بعد از این موارد به آن برسیم این است که آمریکا- ان طور که برخی از سران کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) گمان می کنند- در آن کشورها و دیگر کشورهای جهان به هدف محافظت از آنها پایگاه نمی سازد، بلکه فقط برای باج گیری و بالا کشیدن میلیاردهای آنها چنین پایگاههایی را می سازد بنابراین تنها چیزی که برای آمریکا مهم است، در درجه اول حضور این پایگاههای نظامی و سپس محافظت از سربازان خود و تجهیزات مستقر در آن است اما مردم این کشورها – به اعتقاد آنها- باید به جهنم بروند و مهمترین مدرک آن هم این است که جو بایدن هنوز به ساده ترین درخواست اینها یعنی قرار دادن انصارالله در فهرست تروریسم پاسخ نداده و همچنان در حال بررسی این درخواست است و خدا می داند چقدر این بررسی به طول می انجامد.

پهپهادهای حوثی ها که هزینه تولید آنها فقط حدود ۵۰۰ دلار است و همچنین موشک های آنها که دو برابر یا بیشتر از این رقم است، توانست به آسانی به حریم هوایی امارات و پیش از آن عربستان نفوذ کند و با دقت به اهدافش اصابت کند در حالی که محافظان آمریکایی در پناهگاههای مجهز پنهان می شوند که گویی که اصلا برای آنها مهم نیست.

به طور خلاصه تاکید می کنیم که پهپادهای «ابتدایی» حوثی ها، نفاق آمریکا و قلدری اسرائیل را رسوا کرد همانطوری که قلدری اسرائیل در نبرد سیف القدس رسوا شد و در آینده نیز رسوا خواهد شد.

نظر شما