شناسهٔ خبر: 52132704 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

پذیره‌ نویسی منعطف‌ ترین صندوق سرمایه‌گذاری ایران

صندوق "صنم" با مزیت سرمایه گذاری ۸۵ درصد دارایی‌ها در صندوق‌های قابل معامله و صدور و ابطالی، فردا از طریق فرابورس، پذیره‌نویسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیزدهمین صندوق سرمایه‌گذاری گروه مالی کاریزما  با نماد "صنم" دوشنبه چهارم بهمن از طریق شرکت فرابورس، پذیره‌نویسی می‌شود. "صنم" صندوقی قابل معامله (ETF) است که از نوع صندوق در صندوق محسوب می‌شود. این صندوق روز دوشنبه از طریق کلیه کارگزاری‌های عضو فرابورس امکان خرید خواهد داشت.

عزت‌اله طیبی مدیرعامل سبدگردان کاریزما که مدیریت صندوق "صنم" را بر عهده دارد در خصوص جزییات این پذیره‌نویسی گفت: "صنم" صندوقی قابل معامله از نوع صندوق در صندوق یا  Fund of funds است که اجازه دارد در سایر صندوق‌های بازار سرمایه‌گذاری کند.مزیت این صندوق نسبت به صندوق‌‌ هایی با ماهیت مشابه را باید آزادی عمل مدیر صندوق برای انتخاب نوع کلاس دارایی برای سرمایه‌گذاری در این صندوق دانست. صندوق "صنم" طبق اساسنامه اجازه دارد در هر کدام از انواع صندوق‌های بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به چگونگی تخصیص دارایی در این صندوق ادامه داد: در صندوق صنم امکان آن وجود دارد حداکثر تا 50 درصد از دارایی‌ها در صندوق‌های با درآمد ثابت و حداکثر تا 15 درصد دارایی‌ها به سپرده‌های بانکی اختصاص داده شود. در واقع می توان صندوق صنم را با توجه به این ویژگی قابل توجه، منعطف‌ ترین صندوق سرمایه‌گذاری بازار سرمایه نامید. چرا که می‌تواند در دوره‌های رونق و رکود بازارهای مالی به راحتی استراتژی را تغییر داده و از ریزش قیمت‌ها در امان باشد در حالی که در سایر صندوق‌ها از جمله صندوق‌های سهامی چنین ویژگی وجود ندارند. چرا که این صندوق‌ها تحت هر شرایطی حتی در شرایط ریزشی بازار ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل 70 درصد از دارایی در سهام هستند.

طیبی افزود: بطور کلی صندوق صنم تا 85 درصد از دارایی‌ها را در صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری اعم از قابل معامله و صدور و ابطالی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و بازارگردانی آن نیز بر عهده صندوق اکسیر سودا خواهد بود. قیمت هر واحد در روز پذیره‌نویسی معادل ارزش اسمی 1000 تومان بوده و محدودیتی برای خرید هر کد معاملاتی وجود ندارد اما طبق قوانین، حداقل خرید از طریق سامانه‌های برخط کارگزاری‌ها 500 هزار تومان است.

صنم با توجه به برخورداری از ویژگی‌های قابل توجه و انعطاف‌پذیری منحصر به فرد در میان صندوق‌های موجود بازار سرمایه، ابزار سرمایه‌‌گذاری مطلوبی برای مواجهه با تورم محسوب می‌شود. با توجه به میزان انعطافی که در حد نصاب‌های این صندوق تعریف شده، دارندگان صندوق" صنم" به راحتی می‌‌توانند از رشد تمامی بازارهای مالی منتفع شوند و در زمان ریزش شاخص از افت قیمت‌ها در امان بمانند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما