شناسهٔ خبر: 52132585 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محاکمه مدیران شرکت کروز

امروز نخستین جلسه دادگاه مدیران وقت شرکت کروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ پرونده تخلفات مدیران وقت شرکت کروز روی میز قاضی صلواتی قرار گرفت.
این پرونده ۱۸ متهم دارد که متهمان ردیف اول و دوم تابعیت‌های ایرانی_ آمریکایی و ایرانی_ کانادایی دارند و یکی از آن‌ها متواری است.
متهمان این پرونده در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ سهم عمده‌ای د ر قاچاق سازمان یافته قطعات خودرو داشتند در حالی که از شرکت‌های تولید و تامین کننده قطعات خودرو برای شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بوده اند.
متهمان ردیف سوم تا یازدهم مدیرعامل و کارکنان وقت شرکت کروز بودند که با اسناد جعلی شرایط را برای قاچاق سازمان یافته قطعات خودرو تسهیل کردند.
آن‌ها با همکاری متهمان دوازدهم تا هجدهم که کارکنان گمرک بوده اند، فرم‌های جعلی با مهر جعلی تنظیم و قطعات خودرو از کشور‌های خارجی با عناوین دیگری وارد کشور می‌کردند.
کارکنان وقت گمرک در این پرونده متهم به دریافت خودروی مزدا ۳ و مقادیری سکه بهار آزادی به عنوان رشوه از مدیران کروز هستند، فقط یکی از متهمان گمرک در کنار دریافت خودرو مزدا ۳ حدود چهل سکه بهار آزادی رشوه گرفته است.
شرکت کروز به ظاهر تولید کننده قطعات خودرو برای تامین نیاز خودروسازان داخلی بوده و بیشترین میزان ارز دولتی را گرفته است، اما در عمل با قاچاق قطعات خودرو، هوای قطعه سازان خارجی را داشته است.
اتهام برخی متهمان این پرونده مشارکت و برخی دیگر معاونت در قاچاق سازمان یافته قطعات خودرو و اعطای رشوه به کارکنان گمرک است.
مدیران وقت شرکت کروز فقط در سه سال اخیر بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه افزایش تولید خودرو‌های داخلی را به مردم تحمیل کرده اند و عملکرد آن‌ها التهاب زیادی را در بازار خودرو کشور ایجاد کرده است.
در کیفرخواست مدیران وقت کروز بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان قاچاق قطعات خودرو ثبت شده است که ادامه دفاعیات آن‌ها به فردا یعنی جلسه بعدی دادگاه موکول شد.

<div id="video-display-embed-code_7543858"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3341539/7543858?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما