شناسهٔ خبر: 52128803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جماعت یک مسجد در تهران:

در قبال افراد کارتن‌خواب‌ و بی‌خانمان مسئولیتی به گردن مساجد نیست

حجت‌الاسلام هادی فلاح گفت: مدیران باید برای پیشگیری از بیکاری اقدام کنند، چراکه با مطرح کردن جای خواب صورت مسئله پاک می‌شود. تا زمانی که ضرورت و بحرانی وجود نداشته باشد، در این خصوص مسئولیتی به گردن مساجد نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام هادی فلاح، امام جماعت مسجد جامع خزانه، در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد که ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد اجازه حضور کارتن‌خواب‌ها، افراد BRTخواب یا بی‌خانمان را در مساجد بدهند؟ گفت: اگر کشور از نظر مدیریتی، بودجه‌ای و شرایط خاص به مرحله‌ای برسد که نیاز به مساجد احساس شود، آنها بهترین مکان برای حضور افرادند و می‌توان حضور این افراد را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: این افراد دارای شأن هستند و ما به آنها احترام می‌گذاریم و مساجد در زمان نیاز، همچنان که در همه بحران‌ها وارد شده‌اند، برای رفع این مشکل نیز ورود خواهند کرد و اکنون از حیث مدیریتی برای این افراد کمبود جا و بودجه برای تأمین محل خواب وجود ندارد. در مساجد ما نماز اقامه می‌شود، یعنی قبل از نماز صبح باید شبستان مسجد از نظر بهداشتی برای اقامه نماز آماده و اذان پخش و با حضور مردم نماز اقامه شود. البته جان افراد مهم‌تر از اقامه نماز جماعت است، اما در شرایط بحران که هیچ مکان دیگری برای اسکان وجود ندارد. اکنون گرمخانه‌ها وجود دارند و شرایط بحرانی حاکم نیست و باید شهرداری مکان مناسبی را برای خواب این افراد پیش‌بینی کند.

چرا مساجد را برای خوابیدن کارتون‌خواب‌ها باز نمی‌کنید؟

وی بر لزوم ریشه‌یابی، حل مشکل و پیشگیری از تشدید مشکل بی‌خانمانی تأکید کرد و به خبرگزاری ایکنا گفت: مدیران باید برای پیشگیری از بیکاری اقدام کنند، چراکه با مطرح کردن جای خواب صورت مسئله پاک می‌شود. تا زمانی که ضرورت و بحرانی وجود نداشته باشد، در این خصوص مسئولیتی به گردن مساجد نیست.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما