شناسهٔ خبر: 52125953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام جنگنده‌های سوخوی روسیه به رزمایش مشترک با بلاروس

روسیه جنگنده‌های سوخو خود را برای شرکت در یک رزمایش به بلاروس می‌فرستد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- وزارت دفاع روسیه روز شنبه تصاویری از اعزام جت‌های جنگنده سوخو به بلاروس را برای شرکت در رزمایش‌های نظامی مشترک میان دو کشور منتشر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد علاوه بر حدود ۱۰۰ هزار سرباز مستقر در نزدیکی اوکراین، روسیه نیرو‌های بیشتری را از منطقه سیبری و خاور دور برای رزمایش‌های مشترک با متحد خود بلاروس که هم مرز با اوکراین است منتقل کرده است. در این رزمایش ها، واحد‌های نظامی روسیه به مناطق نزدیک مرز جنوبی بلاروس که حدود ۷۵ کیلومتر با کی یف فاصله دارد، حرکت کرده اند.

این رزمایش‌ها در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

روسیه همچنین احتمال استقرار نیرو‌های نظامی خود در دریای کارائیب را رد نکرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور با سران کشور‌هایی که با غرب مخالف هستند تماس گرفته است.

روسیه که شبه جزیره کریمه اوکراین را در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد، اکنون قصد خود برای حمله به کشور همسایه را رد می‌کند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیروز پس از دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد روسیه هیچگاه از طریق نمایندگان رسمی خود حتی یک بار هم ملت اوکراین را تهدید نکرده است. اما، سال گذشته پوتین به طور جدی هشدار داد که تلاش اوکراین برای باز پس گیری کنترل مناطق شرق تحت کنترل جدایی طلبان تحت حمایت روسیه، «پیامد‌های جدی برای کشور اوکراین» خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما