شناسهٔ خبر: 5212485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناجا، تشکیل کارگروه تبیین فرامین رهبری

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین اشتری در همایش سراسری روسای پلیس آگاهی افزود: خواست رهبری توجه به نیازمندی ها و مطالبات مردم شریف است که نیروی انتظامی باید پاسخگوی این موارد باشد.

اولویتهای ناجا

وی گفت: یکی از اولویت های امسال ما عملیاتی کردن فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ارتقای طرح های امنیتی و دغدغه هایی است که حضرت آقا به واسطه نگرانی های مردم مطرح کرده اند.

سردار اشتری افزود: همه ماموریت ها در ناجا اولویت دارد اما امسال در موضوعات سرقت و قاچاق با شیب و سرعت بیشتری حرکت خواهیم کرد.



پرونده های تجاوز به عنف

فرمانده نیروی انتظامی به بخش تجاوزهای به عنف اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق در این حوزه با مجرمان برخورد شدید می شود البته بخش اعظم پرونده های مربوط به تجاوز به عنف در کشور به نتیجه رسیده است.

سردار اشتری افزود: حتما باید تجهیزات فنی و تخصصی نیروی انتظامی را برای کشف علمی جرایم افزایش دهیم.

سردار اشتری گفت: امروز سامانه های ثبت شرکت ها و اسناد و املاک بر اساس حکم قضایی در اختیار پلیس است تا با نظارت و کنترل از وقوع جرم در این زمینه جلوگیری کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر سرقت مسلحانه ای را کشف می کنیم حتما باید از طریق رسانه ملی و مطبوعات با بازسازی صحنه جرم نتیجه اقدامات هوشیارانه پلیس را منعکس کنیم تا مردم از نزدیک ناظر این اقدامات باشند و احساس امنیت کنند.

راه اندازی پلیس اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی از راه اندازی پلیس اقتصادی  به محض اعلام نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

سردار سرتیپ حسین اشتری گفت: پیش نویس ایجاد این پلیس را به وزیر اقتصاد و دارایی ارائه  کرده ایم.

سردار اشتری گفت: با ایجاد پلیس اقتصادی تاثیر مثبتی را در روند پیگیری جرایم اقتصادی شاهد خواهیم بود.

فرمانده ناجا افزود: در حال حاضر هم نیروی انتظامی پرونده های ارجاع شده درحوزه اقتصادی را با هماهنگی دستگاه های قضایی با جدیت پیگیری می کند.

وی افزود: از همه ابزار و امکانات که به کشف جرم بیانجامد برای شناسایی مجرمان استفاده خواهیم کرد و قرار است تجهیزاتی خریداری شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود و تجمیع بانک اطلاعاتی ضمن هماهنگی با مسئولان قضایی و دولتی به پیشگیری از جرم و رسیدگی به جرایم بپردازیم.

روند کاهشی سرقت مسلحانه از بانک ها

فرمانده نیروی انتظامی گفت: سرقت‌های مسلحانه از بانک‌ها در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است که امیدواریم این روند رو به کاهش ادامه یابد.

فرمانده ناجا درباره استفاده از سلاح سرد هم گفت: حدود 90 درصد عاملان استفاده از سلاح سرد دستگیر شده‌اند و البته آمار این جرایم نیز رو به کاهش است.



نظر شما