شناسهٔ خبر: 52122280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت نمایش خیابانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان رقابت می‌کنند

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هفت نمایش خیابانی منتخب بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از سوی هیات انتخاب این جشنواره معرفی شدند و در این رویداد هنری به رقابت می پردازند.

صاحب‌خبر -

"احمدرضا احسانی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره بیست و هفتم، متشکل از بهمن ‌صادق حسنی، ناصر آویژه و مزدک مهیمنی، پس از ارزیابی کارشناسی ۴۹ اثر متقاضی این بخش، آثار برتر را برای حضور در جشنواره معرفی کردند.

وی گفت: نمایشهای «تله من» به کارگردانی هیام احمدی از شاهین شهر، «داستان سیاه» به کارگردانی آرش رضایی از الیگودرز، «غولک‌های نازنین» به کارگردانی موسی هدایتی از قروه و «محیط‌بانان شجاع» به کارگردانی لیلا بیگونه از تهران از آثار منتخب این بخش هستند. 

رییس بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خاطرنشان کرد: «نان‌آوران» به کارگردانی سعید باغبانی‌نیر از همدان، «یه دنیایی که آدم‌ها آبی شن» به کارگردانی زهرا سادات احمدی از محلات، «یک روز به خصوص» به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر دیگر نمایش‌های راه یافته به بخش خیابانی هستند. 


به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال، با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

نظر شما