شناسهٔ خبر: 52121414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی و مرمت بناهای باارزش تاریخی سمنان

شهردار سمنان طی دستور به امور گردشگری شهرداری، خواستار شناسایی و مرمت بناهای تاریخی، اماکن و محورهای فرهنگی برای رونق محور گردشگری شهر سمنان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان پیش از ظهر امروز در شانزدهمین نشست شورای مدیران به امور گردشگری شهرداری دستور داد تا بناهای تاریخی، اماکن و محورهای فرهنگی محدوده بافت قدیم شهر را در جهت رونق محور گردشگری شهر سمنان شناسایی و بهسازی کند.

وی گفت: شهر سمنان با وجود انبوه‌سازی‌های صورت‌گرفته و تخریب گسترده بناهای قدیمی، از بافت تاریخی قابل‌اعتنایی برخوردار است که ظرفیت و توانایی بالقوه‌ای برای جذب گردشگر دارد.

شهردار سمنان با اشاره به مرمت ۱۸ بنا توسط شهرداری سمنان، افزود: متأسفانه همه خانه‌های واجد ارزش تاریخی سمنان شناسایی و ثبت نشده‌اند و لازم است امور گردشگری شهرداری نسبت به شناسایی این خانه‌ها اقدام کند.

مرتضی‌نژاد ادامه داد: پس از شناسایی بافت‌های تاریخی، این محورها با عنوان محور گردشگری تعریف شود تا از وضع فعلی خارج و با افزایش رونق گردشگری سبب ارزش‌افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: همین اقدامات موجب جذب سرمایه، اشتغال‌زایی و کسب درآمد پایدار می‌شود و با بهبود شرایط شهر، اقبال گردشگران برای سفر به سمنان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما