شناسهٔ خبر: 52120169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با پذیرش ۲۳۳ مقاله؛

سومین همایش بین‌المللی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی برگزار شد

 سومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی با پذیرش ۲۳۳ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: این دانشگاه در راستای دانشگاه جامعه‌محور اقدامات خوبی انجام داده است که برگزاری همایش‌های علمی از جمله این برنامه‌ها است.

داود سیف‌زاده اضافه کرد: دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی در زمینه برگزاری همایش‌های علمی بسیار فعال است و سالانه چندین همایش ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش سازنده ورزش در سلامت جسمی و روانی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر ورزش باید نگاه علمی به این رشته و مکانیسم‌های آن داشته باشیم.

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تازه‌های پژوهش در علوم ورزشی هم گفت: این همایش باهدف افزایش آگاهی عمومی در باب تخصصی برگزار می‌شود.

مهرداد محرم زاده اضافه کرد: ۳۱۳ مقاله از داخل و خارج کشور به این همایش ارسال شده بوده که ۲۳۳ مقاله از پذیرش شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: قرآن توجه ویژه‌ای به امر سلامت دارد و در مکتب اسلام هیچ منعی نسبت به ورزش وجود ندارد بلکه به حفظ سلامت تاکید شده است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی اضافه کرد: هیچ مکتب و آئینی در دنیا وجود ندارد که به‌اندازه اسلام به‌سلامتی اهمیت داده باشد.

رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در ارتباط مجازی با این همایش گفت: طرح‌های پژوهشی به‌صورت بنیادی یا کاربردی انجام می‌شود.

 علی شریفی نژاد ادامه داد: خروجی طرح‌های بنیادی مقالات علمی است که کارهای خوبی انجام شده است اما باید نگاه ویژه‌ای هم به طرح‌های کاربردی داشته باشد تا بتوانیم در محیط پیرامونی اثرگذار باشیم.

پژوهشگر و استاد دانشگاه هامبورگ آلمان هم در ارتباط مجازی با این همایش گفت: صنعت ورزش یکی از صنایع سودمند در جهان است که می‌توان در این صنعت سرمایه‌گذاری کرد.

 یحیی کیان مرز افزود: نقش هوش مصنوعی در رشته‌های ورزشی غیرقابل‌انکار است و هوش مصنوعی در حوزه آنالیز کاربرد بیشتری دارد.

انتهای پیام

نظر شما