شناسهٔ خبر: 52114695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

راهپیمایی بزرگ مردم یمن علیه آمریکا

هزاران نفر از مردم یمن در شهر صنعاء راهپیمایی برپا کرده و تاکید کردند که زیر سلطه آمریکا هرگز نخواهیم رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد»، هزاران نفر از مردم یمن روز جمعه (یکم بهمن ماه) در محکومیت جنایات اخیر ائتلاف سعودی در صعده و الحدیده، در شهر «صنعاء» و دیگر شهرهای یمن راهپیمایی کردند.

 

مردم یمن  با حضور در خیابان های صنعاء  با سر دادن شعارهایی جنایات سعودی در صعده و الحدیده را به شدت محکوم کردند.

 

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، آمریکا و سازمان ملل متحد را مسئول ادامه محاصره و جنگ اقتصادی در این کشور دانسته و تاکید کردند که آمریکا و ائتلاف سعودی جنایتکار هستند.

 

تظاهرکنندگان در بیانیه ای تاکید کردند: «جنگ اقتصادی آمریکا و دزدی دریایی کشتی‌های نفتی و مشتقات غذایی، جنایتی جمعی علیه ملت ماست و ما دست بسته نخواهیم نشست.

 

در این بیانیه واشنگتن را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در خانه‌هایشان و ارتش و ارتش اخیر مقصر دانستند.

 

در ادامه بیانیه خطاب به جهانیان تاکید کردند که ملت ما مقاوم در برابر هجمه های دشمن غاصب ایستاده اشت و در مقابل این فشارها پیروز خواهد شد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: با عنایت خداوند و اتکا به خود به جنگ در برابر دشمنان ادامه خواهیم داد و از وطن خود، ملت و انقلابمان محافظت خواهیم کرد.

 

العالم نیز گزارش داد: پیش از این، جنگنده‌های ائتلاف سعودی زندان مرکزی صعده را بمباران کردند. به دنبال این جنایت وحشیانه بیش از ۶۰ زندانی کشته و بیش از ۱۰۰ تَن دیگر زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از قربانیان حمله مذکور از غیر یمنی‌ها هستند. از سوی دیگر، جنگنده‌های سعودی در حمله به صعده نیز شماری از یمنی‌ها را شهید و زخمی کردند.

پایان پیام/43

نظر شما