شناسهٔ خبر: 52104467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امدادرسانی به 17 مادر باردار در کردستان/سه مادر باردار توسط اورژانس هوایی منتقل شدند

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جریان بارش برف در کردستان به 17 مادر باردار امدادرسانی شد که سه مورد آن توسط اورژانس هوایی انجام شد.

صاحب‌خبر -

رضا پیرا مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از انجام ۷۷۹ مأموریت امدادرسانی به بیماران، مادران باردار و مصدومان طی چهار روز گذشته همزمان با شروع بارش برف و کولاک در استان خبرداد.

وی با اشاره به انجام این تعداد مأموریت شامل اعزام مادران باردار، انجام زایمان و نجات جان مادر و نوزاد، حوادث تصادفی، غیر تصادفی، سقوط از ارتفاع و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع است.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۲۲ مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده است.

پیرا به مأموریت‌های انجام شده ناشی از بیماری‌ها هم گریزی زد و اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۵۷ مورد تنفسی، ۴۶ مورد قلبی و ۱۲ مورد ناشی از سکته مغزی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی مدت زمات یاد شده توسط نیروهای اورژانس این مرکز، به ۱۷ مادر باردار امداد رسانی شده است که خوشبختانه مادران و نوزادان مذکور با حال عمومی خوب و شرایط ایدآلی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۴ مورد از مأموریت‌ها توسط اورژانس هوایی انجام شده است که سه مورد آن مربوط به انتقال مادر باردار بوده است.

پیرا همچنین از برقراری ۴ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ در مدت زمان یادشده در استان خبر داد.

انتهای پیام/2330/71/م

نظر شما