شناسهٔ خبر: 52102376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنی با وزیر با تجربه دولت/بازی‌های سیاسی تا عمق جان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد رخنه کرده

ظرفیت‌های گردشگری در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد معطل و بلاتکلیف مانده از دیشموک گرفته تا زیلایی و گچساران و یاسوج که همه در استان چهارفصل واقع شده و مرکز آن نام پایتخت طبیعت ایران را گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های گردشگرپذیر در جنوب غربی ایران یاد می‌شود که همه ظرفیت‌های بالقوه را در حوزه گردشگری از جنگل و دریاچه ها و رودخانه و دشت و مناطقی با آثار تاریخی و باستانی در خود دارد.

شاید یکی از معدود استان‌هایی باشد که در حوزه گردشگری از حداکثر مواهب الهی برخوردار بوده و چیزی کم نداشته باشد اما متاسفانه این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده و استانی که می‌توانست پیشرفت و توسعه و اشتغال جوانان خود را بر پایه صنعت گردشگری تنظیم کند از این صنعت چیزی نصیب آن شده است.

شاید بتوان دلیل اصلی آن را در سیاسی کاری و همچنین بازی‌های تبلیغاتی انتخاباتی دانست که پای آن به حوزه گردشگری از سال ها قبل باز شده است و چینش‌های مدیریتی در گردشگری بر اساس تصمیمات جریانی و منطقه‌ای بر پیکره گردشگری استان زخم های فراوانی ایجاد کرده به نحوی که با وجود همه بسترهای طبیعی در استان کمترین بهره‌ای از این صنعت برده شده است.

ظرفیت هایی که در همه مناطق استان معطل و بلاتکلیف مانده از دیشموک گرفته تا زیلایی و گچساران و یاسوج که همه در استان چهارفصل واقع شده و مرکز آن نام پایتخت طبیعت ایران را گرفته است.

اما چارچوب‌های گردشگری آن تاکنون ناقص و ناکامل بوده و در بسیاری از موارد سنخیتی با حوزه گردشگری ندارد.

با این همه ظرفیت مثل وجود 52قله بالای 4000 متر در کوهستان دنا یا همان آلپ ایران هنوز کار چندانی در آن انجام نشده و برای مثال مسافر و گردشگر برای ماندن یک یا دو شب در شهر سی‌سخت هیچ راه و چاره ای ندارد.

در یاسوج مرکز استان نیز به همین منوال که لازم است با تدبیر مهندس ضرغامی وزیر سرد و گرم چشیده گردشگری ابتدا سیاسی‌کاری در حوزه گردشگری استان ریشه کن شده و سپس با یک برنامه مشخص ساخت و تکمیل زیرساخت ها به ترتیب اولویت در مناطق مختلف استان مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما