شناسهٔ خبر: 52100604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سفر به اسپانیا

دیدار ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان در دیدار با زوراب پلولیکاشویلی گفت: امروز موثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مادرید، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده است با زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

<div id="video-display-embed-code_7537021"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3340027/7537021?width=350&height=250"></script></div>

آقای سید عزت الله ضرغامی در این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری حق همه مردم دنیاست، گفت: امروز موثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است؛ و ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.

وی در این دیدار درباره دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، همایش گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و همچنین اعطای بورس‌های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیر کل از این برنامه‌ها سخن گفت.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری هم با استقبال از پیشنهادات طرف ایرانی گفت: ایران از نظر ماهیت چند فرهنگی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران یک قدرت گردشگری است که به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در رسیدن به اهداف و برنامه هایش یاری کند.

زوراب مهمترین اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر و دوران تصدی اش برای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد و از جمله به موضوع گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش‌های برخط به ویژه با محور جوانان اشاره کرد.

وی همچنین نقش سامانه‌های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و کمک به کشور‌های عضو wto برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را ضروری دانست.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پایان، گفت: اطمینان دارم این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری‌های ماست.

 

 

نظر شما