شناسهٔ خبر: 52093187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت الله جوادی آملی:

اختلاس‌ های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست

آیت الله جوادی آملی گفت: اختلاس‌های صورت گرفته آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان قم -آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در تعیین شایسته شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی گفت: اقتصاد و حمایت عملی از تولید در شرایط کنونی، حرف اول کشور و شاخصی بسیار مهم است.

او می گوید: از نظر فلسفه و کلام، اصول اعتقادی، اصل اول است، اما از نظر جامعه شناسی، اقتصاد حرف اول را می‌زند، در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده است.

آیت الله جوادی آملی گفت: بانک‌مرکزی وظیفه بسیار سنگینی دارد، از کار‌های اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند؛ اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می‌گیرد نه با زور اسلحه؛ لذا در خصوص اختلاس‌های صورت گرفته آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند و اختلاس صورت بگیرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آبروی انسان امانت الهی است و انسان امین الله است، پیامبر دست کارگری را بوسید که برای خودش کار می‌کرد و کنار سفره خود می‌نشست، بر همگان واجب است که این مملکت را با کرامت اداره کنند و راه آن رونق تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/ش

نظر شما