شناسهٔ خبر: 52090587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار اردبیل:

اقدام دستگاه‌ها برای برف‌روبی و تسهیل عبور و مرور با سرعت ادامه می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: بر اثر بارش برف و کولاک در استان، دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی معابر و جاده‌ها و تسهیل در عبور و مرور تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: بارش برف با توجه به تاثیر بالایی که در اقتصاد استان و معیشت بیشتر اهالی دارد، موجب خوشحالی بوده و سختی‌های ناشی از بارش برف نیز با مدیریت، کنترل می‌شود.

استاندار اردبیل در جلسه مدیریت بحران استان گفت: اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط خصوصا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بازگشایی جاده‌ها انجام گرفته و محور‌های دارای کولاک برای جلوگیری از بروز مشکلات رانندگان به مدت محدود مسدود می‌شود.

او گفت: با آغاز کولاک در محور‌های اردبیل_ سرچم، نیر_ سراب و اردبیل _ مشگین شهر به لحاظ کنترل کولاک دارای اهمیت دانست و این مسیر‌ها در شب گذشته دچار مشکل شده بود که با تلاش دستگاه‌های مربوطه و راهداران با هدف حفظ جان مردم مدیریت شد.

استاندار اردبیل می‌گوید: در مسیر اردبیل _ مشگین و اردبیل خلخال نیز یکسری مشکلاتی وجود داشت که با حضور راهداران کنترل و تردد برقرار شد.

عاملی ضمن درخواست از مردم برای پرهیز از سفر‌های غیرضروری با توجه به بروز کولاک از امشب و ایجاد مشکل، اتخاذ تدابیر برای مدیریت جاده‌های استان را ضروری دانست و خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف در تامین خودرو‌ها برای برف‌روبی و بازگشایی جاده شد.

او تامین راننده و تجهیزات مورد نیاز برای ماشین‌های برف‌روبی و دستگاه‌های مستقر در جاده‌ها را ضروری دانست و گفت: لازم است همه دستگاه‌های دارای تجهیزات و ماشین آلات در این خصوص همکاری کرده و همکاری بخش خصوصی نیز در این راستا جلب شود.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به گزارش شرکت گاز استان هیچ گونه افت فشار و قطعی گاز تا این لحظه در استان رخ نداده و در خصوص برق نیز در پنج روستا مشکل قطعی برق وجود دارد که به محض بازگشایی مسیر این روستا‌ها نیز مشکل قطعی آن‌ها حل می‌شود.

عاملی بر تامین اقلام مورد نیاز نقاط مختلف استان خصوصا نان، نفت و آمادگی بالگرد و اورژانس برای خدمت رسانی در موقع لزوم تاکید کرد و خواستار آماده باش چند نانوایی برای پخت شبانه روزی نان در صورت نیاز شد.

او همچنین به آمادگی اورژانس اجتماعی برای شهروندان بدون سرپناه احتمالی اشاره کرد و از اهالی استان خواست در صورت وجود چنین افرادی مراتب را به شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به بارش برف در چند روز اخیر در استان میزان بارش در استان را به طور میانگین ۵۰ سانتی متر اعلام کرد.

سیاوش محمدی گفت: سرعت وزش باد امشب افزایش و از اویل صبح فردا آغاز و میزان بارش در شمال استان ۵ و در مناطق مرکزی و جنوبی ۸ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

به گفته او دمای هوای استان اردبیل تا ۱۰ روز آینده نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر در استان خواهد بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از بازگشایی محور‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی گفت: دو هزار و ۳۰۰ بار بازگشایی راه روستایی انجام گرفته و با کاهش کولاک بازگشایی راه روستا‌های دیگر که حدود ۳۰۰ مورد هستند با قوت ادامه می‌باید.

کلیم الله وثوقی می‌گوید: با تلاش راهداران به غیر از جاده اسالم _ خلخال که از قدرت دید پایینی برخوردار است، سایر محور‌ها باز بوده و مسیر اردبیل _ نیر هم که شب گذشته دچار مشکل شده بود، بازگشایی و تردد برقرار است.

او به تلاش شبانه روزی راهداران و استقرار دستگاه‌های برف‌روبی در جاده‌های طی مدت بارندگی اشاره کرد و خواستار همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در همکاری برای تامین ماشین آلات شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما