شناسهٔ خبر: 52086089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کولاک، جاده زنجان - طارم را دوباره بست

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کولاک شدید برای دومین بار جاده شریانی زنجان - طارم را مسدود کرد و در این شرایط جوی احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی استان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

جوادیوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعدازظهر روز گذشته/ چهارشنبه/ جاده فرعی قیدار به ابهر را راهداران بازگشایی کردند و در حال حاضر تردد در این مسیر ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به علت کولاک شدید و عدم ایمنی جاده های زنجان - تهم - چورزق، نیک پی - ماهنشان و دندی به تخت سلیمان مسدود است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به احتمال سقوط بهمن در جاده های استان، هموطنان از سفرهای غیرضروری در جاده های زنجان خودداری کنند.
یوسفی اظهار داشت: در حال حاضر تردد در  جاده های کوهستانی استان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
وی متذکر شد: رانندگان در صورت ضرورت برای تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک اطمینان داشته باشند و تجهیزات زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس هشدارهای هواشناسی استان امروز بارش برف، وقوع کولاک شدید و سقوط بهمن در جاده های استان محتمل است. 
یوسفی متذکر شد: هموطنان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما