شناسهٔ خبر: 52083874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

۱۱ کوهنورد سنندجی گرفتار در برف نجات یافتند

سنندج- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از نجات ۱۱ کوهنورد سنندجی گرفتار در برف توسط تیم های امداد و نجات استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیام جلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ظهر امروز چهارشنبه به دنبال اطلاع یافتن از گرفتار شدن ۱۱ کوهنورد در کوه‌های روستای «خواشت» از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج، دو تیم عملیاتی شامل ۱۰ نفر از نجاتگران کوهستان جمعیت هلال احمر استان با سه خودروی امدادی را عازم منطقه کردیم.

وی افزود: با همکاری بسیار خوب راهداران و مردم روستای «خواشت» سرانجام شامگاه امروز این ۱۱ کوهنورد با تلاش مردم و نیروهای امدادی نجات پیدا کردند و در حال حاضر حال همه آنها مساعد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه روز دوشنبه هفته جاری شاهد بارش برف و کولاک سنگینی در استان بودیم، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که کوهنوردان و مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

جلالی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

نظر شما