شناسهٔ خبر: 52081394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام پزشکی هرمزگان : گروه های ویژه در معرض بوی گاز قرار نگیرند

بندرعباس-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم هرمزگان گغت: هر چند غلظت میعانات گازی منتشر شده در بندرعباس وشهرهای اطراف درحال حاضر در حد سمی و خطرناک نیست ولی توصیه می شود، گروه های ویژه همچون زنان باردار ، کودکان ، سالمندان و بیماران تنفسی و مبتلا به آسم آلرژی در منزل بمانند.

صاحب‌خبر -

 دکتر هادی اسحاقی متخصص طب کار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان عصرچهارشنبه در خصوص بوی نامطبوع ناشی از انتشار میعانات گازی در بندرعباس گفت خانواده ها برای پیشگیری از در معرض قرار گرفتن این گاز می توانند در منزل بمانند پنجره ها را ببندند و حتی الامکان از منزل بیرون نیایند .

وی ادامه داد: سایر گروههای جامعه نیز در صورت لزوم به بیرون آمدن از منزل ضمن استفاده از ماسک در صورت داشتن علائمی همچون سردرد ،حالت تهوع یا تنگی نفس ،سرگیجه اسهال و استفراغ و سایر علائم تنفسی یا گوارشی به اورژانس مراجعه نمایند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ضمن تایید شکستگی خط انتقال میعانات گازی این شرکت اظهار داشت: خروج میعانات گازی از محلی شکستگی متوقف شده و به زودی عملیات ترمیم آغاز می شود.

محمدعلی دادور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: شکستگی لوله به دلیل حجم غیرقابل انتظار سیلاب ناشی از بارندگی بود که منجر ساعت پنج صبح چهارشنبه ۲۹دی منجر به بروز حادثه در مسیر رودخانه کل شد.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی فوری به محل حادثه اعزام شدند و مهار میعانات گازهای خروجی آغاز شد.

وی اضافه کرد: خروج این گازها می تنواند منجر به بروز عوارضی از جمله سردرد در اهالی منطقه تحت تاثیر آن گردد که بابت این حادثه از مردم عذرخواهی می کنیم.

این حادثه از صبح چهارشنبه موجب انتشار شدید بوی گاز در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس تا بندرخمیر و گچین شد.

نظر شما