شناسهٔ خبر: 52076408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور ارتباطی سروآباد کامیاران بازگشایی شد

سنندج- ایرنا- رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد گفت: با تلاش بی وقفه نیروهای راهداری محور ارتباطی سروآباد کامیاران بعد از ۴۸ ساعت بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

دیاری استواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و کامیاران که از ۲ روز قبل به دلیل بارش برف و کولاک شدید در گردنه مارانی مسدود شده بود با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری بازگشایی شد.

وی افزود: این گردنه علاوه بر اینکه محور ارتباطی سروآباد به کامیاران است محور ارتباطی روستاهای منطقه ژاورود بخش مرکزی شهرستان سروآباد است و بازگشایی این مسیر در بازگشایی راههای ارتباطی روستاهای اطراف بسیار تاثیرگذار بود و اکنون راحت تر می توان راه روستاهای این منطقه را بازگشایی کنیم.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد تاکید کرد: تردد در گردنه مارانی که ساعت ۱۲ ظهر امروز بازگشایی شده است فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان و مسافران حتی المقدور فعلا از تردد در این گردنه خودداری کنند تا مسیر ایمن سازی شود و حتما وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: بارش برف و کولاک شدید در شهرستان سروآباد باعث مسدود شدن راه ارتباطی تمام روستاهای شهرستان شده بود که خوشبختانه از دیروز عملیات برف روبی در راههای روستای و محورهای مواصلاتی شهرستان آغاز شده و تاکنون راه بیش از ۶۰ روستا بازگشایی شده و تنها ۶ روستا راه ارتباطی آنها مسدود است که تلاش می کنیم تا پایان امروز این روستاها نیز بازگشایی شوند.

استواری اضافه کرد: گردنه ژالانه محور ارتباطی سرواباد به منطقه هورامان هنوز بازگشایی نشده است و راهداران به صورت شبانه روزی در این گردنه حضور دارند و در تلاش هستند که این مسیر مهم ارتباطی شهرستان را بازگشایی کنند.

وی افزود: محور ارتباطی سروآباد مریوان و سروآباد سنندج نیز بازگشایی شده است و تردد در این محورها با زنجیرچرخ امکان پذیر است و مشکلی از بابت تردد وجود ندارد.

به گفته وی راهداران سروآباد تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر برف روبی کردند و بیش از ۱۰۰ تن نمک برای بازگشایی و ایمن سازی مسیر و جلوگیری از یخ زدن مسیرها مصرف و استفاده شده است.

نظر شما