شناسهٔ خبر: 52075908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عکس‌های خصوصی زمینه‌ای برای سوء استفاده افراد فرصت طلب

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری تصاویر و عکس های خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد گفت: در پی مراجعه خانمی میان‌سال و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای او و  خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که متهم با انتشار عکس‌های شخصی شاکی پرونده در صفحه ایجاد شده قصد اخاذی از وی و ادامه رابطه را داشته که با اقدام به موقع متهم  شناسایی  و برابر دستور قضایی صادره در پلیس فتا حاضر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی بود، اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب می شود وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ خوش نهاد از هموطنان خواست در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب‌ها:

نظر شما