شناسهٔ خبر: 52063075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات ائتلاف سعودی به صنعای یمن

نیویورک- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به صنعا در یمن که منجر به کشته شدن چندین غیر نظامی شده است، ابراز نگرانی و تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: دبیرکل تعهدات همه طرفها بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه  جهت محافظت از غیرنظامیان، با رعایت اصول تناسب، تمایز و احتیاط را یادآوری می کند.

استفان دوجاریک تصریح کرد دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از تشدید بیشتر تنش ها و درگیری ها در یمن جلوگیری کنند.

منابع خبری بامداد سه شنبه گزارش دادند، در حملات هوایی شبانه ائتلاف سعودی به صنعا پایتخت یمن ۱۲ نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، جنگنده های ائتلاف سعودی محله لیبی در صنعا را بمباران کردند که بر اثر این حمله ۱۲ نفر از جمله شماری زن و کودک کشته و ۱۱ نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تلاش ها برای یافتن قربانیان این حمله از زیر آوارها ادامه دارد و به خاطر ادامه حملات کار امدادرسانی به مناطق آسیب دیده به کندی انجام می شود.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد، در حملات ائتلاف سعودی به صنعا اعضای کامل یک خانواده کشته شدند.

عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

نظر شما