شناسهٔ خبر: 52063041 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در دیدار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست استان لرستان مطرح شد؛

اختصاص خدمات پستی ویژه به دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمد حسین فتایی صبح دوشنبه بیست و هفتم دیماه به همراه معاون فرهنگی و رسانه و مسئول روابط عمومی اداره کل و همچنین خبرنگار خبرگزاری کتاب در لرستان و مسئول پیگیری برنامه های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با حضور در دفتر مدیر کل پست لرستان، در خصوص تدوین خدمات پستی به ناشران لرستانی حاضر در نمایشگاه و همچنین خریداران کتاب از ناشران کشوری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار با بیان اینکه اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان مورد استقبال خوبی قرار گرفت افزود: امسال دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز از تاریخ سوم تا دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: سال گذشته استان لرستان با سه ناشر در این نمایشگاه شرکت داشت که امسال طبق آمار و اطلاعات تکمیلی از خانه کتاب و ادبیات ایران تعداد ناشران به 7 ناشر افزایش یافته که از این تعداد 5 ناشر از مرکز استان (هاویر، شاپورخواست، پریسک، قلم اعظم و پراکنده)، یک نشر از شهرستان بروجرد (پارس تاک) و یک نشر نیز از شهرستان کوهدشت (پیشوک) است.
فتایی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد ناشران شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه در سراسر کشور و نیز استان لرستان افزایش داشته، شاهد افزایش سفارش‌هایی ارسال و دریافت کتاب در استان خواهیم بود، که انتظار می رود مجموعه زحمت کش و خدوم پست استان، همچون سال گذشته، خدمات ویژه ای را به این رویداد اختصاص دهد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با تاکید بر اینکه کتاب و کتاب‌خوانی زمینه ساز توسعه فرهنگ استان و کشور دانست و افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید ضمن اختصاص اعتبار به خدمات و اقدامات فرهنگی، بستر‌های مناسب را برای کم کردن فاصله مردم با مطالعه، کتاب و ارتقای جایگاه کتاب، آگاهی و آگاهی‌بخشی فراهم کنیم.
در بخش دیگری از این جلسه مدیرکل پست لرستان ضمن بیان مقدمه‌ای در خصوص وضعیت پست استان گفت: در اواخر سال 98 با رسیدن به ایام کرونا شاید تنها زیرساخت دولتی و ابزاری که توانست در اختیار مردم قرار بگیرد پست بود و پست در زمره دستگاه‌های ضروری و خدمات‌رسان قرار گرفت و دوشادوش همکاران حوزه بهداشت و درمان پای کار بود و با ترافیک کاری چند برابری مواجه شد.
محمد ناظری افزود: مفتخریم که در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در کنار مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نیز همکاری‌های لازم را به عمل آوریم.
وی با اشاره به آمار نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: سال گذشته یازده هزار و 641 فقره مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب در استان ارسال و دریافت شد که از این تعداد 680 فقره مربوط به ناشران استان به سایر استان‌های کشور بود و ده هزار و 781 فقره مربوط به سایر ناشران کشور بوده که افراد جویای کتاب در استان لرستان خریداری کرده‌ بودند.
ناظری در پایان خاطر نشان ساخت:پیش‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش 30 درصدی حجم مرسولات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مواجه خواهیم شد و ان‌شاالله قریب 14 هزار کتاب در سطح استان به فروش برسد یا خریداری شود.

نظر شما