شناسهٔ خبر: 52062892 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سریالی درباره سیستان و بلوچستان

احمدرضا درویش کندو را می‌سازد

صاحب‌خبر -

علی دارابی از ساخت سریال جدیدی با محوریت سیستان و بلوچستان به کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد. علی دارابی که پیش از این معاون امور استان‌های صدا و سیما بود و اکنون قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره دیدار با احمدرضا درویش و سریال جدید این کارگردان نوشته است: «درصدد ساخت سریالی به اسم «کندو» هستند که عمدتا به زیبایی‌ها و پاکی‌های خطه سیستان و بلوچستان که معمولا از قاب دوربین‌ها گم بوده است، می‌پردازد. بخشی از مجموعه نمایشی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و بی‌شک اثری ماندگار و ارزنده خواهد بود. مخصوصا آنکه درویش اولین سریال تلویزیونی است که در دستور کار دارد و می‌تواند در نوع خود کم‌نظیر باشد.»
احمد رضا درویش دوم مرداد ۱۳۴۰ در تویسرکان متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و معماری است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد. وی در سال ۱۳۹۳ برای سال‌ها فعالیت فرهنگی نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر دریافت کرد. درویش در سال ۱۳۶۸ اولین فیلم سینمایی خود با نام آخرین پرواز را کارگردانی کرد. کیمیا در سال ۱۳۷۴ چهارمین اثر او بود که توانست نظر منتقدان را جلب کند.
متولد ماه مهر در سال ۱۳۷۸ ششمین اثر وی به‌شمار می‌رفت که با استقبال جوان‌ها و با واکنش‌های مختلفی از طرف منتقدان، دست‌اندرکاران سینما و مسئولان فرهنگی روبه‌رو شد. دوئل که از آن به عنوان عظیم‌ترین فیلم ژانر دفاع مقدس یاد می‌شود در سال ۱۳۸۲ با کارگردانی درویش ساخته شد. فیلمنامه دوئل، یکی از فیلمنامه‌های بسیار خوب، در چند دهه اخیر سینمای ایران است. دوئل دارای فیلمبرداری بیگ پروداکشن و صدای دالبی است.

نظر شما