شناسهٔ خبر: 52055919 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین:

تولید محتوا پیرامون قهرمانان ملی در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: تولید محتوا‌های مناسب در خصوص قهرمانان ملی در فضای مجازی باید برای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - سردار رستمعلی رفیعی آتاتی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تولید محتوا‌های مناسب در خصوص قهرمانان ملی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی باید در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه مورد توجه جدی دست اندرکاران و تصمیم گیران حوزه فرهنگی قرار گیرد.

باید باور کنیم که امروز در حوزه مجازی با یک جنگ تمام عیار روبرو هستیم و نباید فرصت‌ها را از دست داد.

در خیلی از عرصه‌ها در قله و اوج قرار داریم، ولی از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده نکرده ایم.

قرآن منبع مهمی برای تولید محتوا در فضای مجازی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: قران و معارف دینی منبع مهم در اختیار جامعه اسلامی برای تولید محتوا در فضای مجازی است و به این مقوله باید از سوی دست اندرکاران عرصه‌های فرهنگی و فعالان این حوزه که دغدغه انقلاب و حفظ ارزش‌ها را دارند توجه شود. ساماندهی فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن از دغدغه‌ها و مطالبات جدی مقام معظم رهبری به شمار می‌رود که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

 فضای مجازی را باید به استفاده از وسایل حمل و نقل تشبیه کنیم که ممکن است بهره مندی از آن خطراتی داشته باشد، اما فواید و فرصت‌های آن بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: قران و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ادبیات الهام گرفته از معارف دینی خوراک تولید محتوای ما در فضای مجازی هستند و باید از آن‌ها استفاده  کرد در حالی که غرب و تفکر مربوط به آن از چنین خوراک و منابعی بهره‌مند نیستند.

 در فضای مجازی باید خواسته‌های به حق مردم را بیان کرد تا مشتری و مخاطب داشته باشیم.

تدوین برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی در قزوین

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی در قزوین به عنوان یکی از مصوبات و دستورکار‌های مهم شورای فرهنگ عمومی تهیه و تدوین شد.

 در این برنامه با جزییات آسیب ها، فرصت و تهدید‌ها و راهکار‌های مربوط به حل مسایل و چالش‌های فضای مجازی با توجه فضای فرهنگ و اجتماعی استان تتیه و تدوین شده است.

 متاسفانه سواد مدیران و اعضای جامعه ما نسبت به استفاده از فضای مجازی پایین است و این موضوع برای ما به عنوان یک پاشنه آشیل در موضوعات فرهنگی تبدیل شده است.

در این نشست برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی لستان قزدین برای اعضای شورای فرهنگ عمومی لستان قزوین تشریح و تبیین شد.

 انتهای پیام/
  

نظر شما